اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کشتی استان قم:

قهرمانان کشتی نام قم را در سطح بین‌المللی بلند آوازه کردند

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: قهرمانان این رشته ورزشی با افتخارآفرینی‌های خود، نام قم را در سطح بین‌المللی بلند آوازه کردند.

قهرمانان کشتی نام قم را در سطح بین‌المللی بلند آوازه کردند

احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: قم همواره در کشتی جزو استان‌های سرآمد و موفق کشور بوده است منتها بیشترین موفقیت ما در رشته کشتی فرنگی بوده ولی حالا می‌بینید که در کشتی آزاد هم به جایگاه خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: به غیر از سال‌های آغازین دهه 1360 که چند قهرمان ارزنده در کشتی فرنگی قم خوش می‌درخشیدند، به نظر من اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در کشتی قم رخ داده و کشتی قم را در هر دو رشته آزاد و فرنگی به جایگاه مطلوبی رسانده کم نظیر است.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: کشتی از جمله رشته‌های با سابقه و قهرمان پرور در استان قم است که در سطح مسابقات کشوری و برون مرزی اعم از جهانی، بین المللی، آسیایی و المپیک توانسته از اعتبار ورزش قم به خوبی دفاع کند.

وی یادآور شد: در آن سال‌ها که ما کشتی می‌گرفتیم، چند قهرمان بودیم که تنها در رده سنی بزرگسالان فعالیت می‌کردیم اما در شرایط کنونی اگر به وضعیت کشتی به دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که کشتی در قم به پویایی، رشد و بالندگی بسیار خوبی رسیده است.

رضایی تصریح کرد: امروز ما در تمام رده‌های سنی اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتی پیشکسوتان دارای کشتی‌گیران پرقدرت، آماده و تکنیکی هستیم و همگی آن‌ها در سطح میادین کشوری و برون مرزی به خوبی توانایی کسب مقام دارند.

وی بیان داشت: مقام‌هایی که اکنون کشتی قم در سطح بین المللی کسب می‌کند قابل مقایسه با گذشته و سال‌های دور نیست، ما در حال حاضر در کشتی آزاد به سطحی رسیده‌ایم که در دو رده سنی ملی پوش داریم و در کشتی فرنگی همواره موفق و سربلند بودیم.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در قم، در تمام مسابقات جهانی و آسیایی رده‌های سنی مختلف کشتی قم می‌تواند نماینده داشته باشد.

وی اظهار داشت: کشتی قم در حال حاضر در اردوی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان،‌ جوانان و بزرگسالان و در تیم‌های ملی کشتی آزاد نوجوانان و بزرگسالان دارای نماینده‌های خوبی است و ان‌شاءالله همانگونه که هادی علی‌زاده پورنیا توانست نخستین مدال برون مرزی کشتی قم در سال جدید را کسب کند، کشتی‌ در پایان سال موفق‌ترین رشته در کسب بیشترین مدال از میادین برون مرزی خواهد بود.

انتهای پیام/78002/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول