اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عارف در جمع دانشجویان مشهد:

‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد / برخی‌ها سال 88 تسویه حساب شخصی کردند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری ‌‌با تأکید بر اینکه در انتخابات 88 تخلف صورت گرفت‌، گفت:‌ من اعتقاد دارم ‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد و ‌برخی‌ها در این سال‌ با زیر سئوال بر‌دن انتخابات، تسویه حساب شخصی کردند.

‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد / برخی‌ها سال 88 تسویه حساب شخصی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از مشهد محمدرضا عارف در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع انتخابات در محل دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی این شهر اظهار کرد: رشد و توسعه نوار مرزی و نگاه ویژه به مناطق محروم از اولویت‌های کاری بنده است.

عارف با بیان اینکه باید انتخابات خردادماه 92 زمینه‌ای برای تحقق حماسه سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: باید اتفاقات سال 88 شفاف‌سازی و با سازوکاری مناسب حل و فصل شود.

وی ادامه داد: افرادی که در حال حاضر به خاطر حوادث 88 در زندان به سر می‌برند به انقلاب خدمات ارزنده‌ای داشتند و از یاران امام بودند و از همین حیث باید نسبت به آزادی و حل مشکل آنها در انتخابات پیش رو سازوکاری ارائه شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته یادآور شد: من اعتقاد دارم در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته نه تقلب.

وی تأکید کرد:‌ نباید به خاطر برخی تسویه‌ حساب‌های شخصی انتخابات در کشور زیر سئوال برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که در عرصه انتخابات باید پرونده تقلب را برای همیشه بست و مردم باید اعتماد کامل نسبت به مسئولان داشته باشند؛ در حوزه انتخابات باید مسئولان شفاف‌سازی کرده و از پچ‌‌پچ‌های صورت گرفته در این عرصه که سبب ایجاد شبهه می‌شود پرهیز کنند.

عارف با تأکید بر اینکه امکانات قرار گرفته برای تبلیغات انتخاباتی میان اصولگرا و اصلاح‌طلب نامتوازن است، گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که اصولگرایان در حوزه تبلیغات انتخابات از امکانات بیشتری برخوردار بوده و صدا و سیما که رسانه ملی است یکی از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: هرگاه زمینه برای تبلیغات اصلاح‌طلبان آزاد شد، برنامه مدون و کاملی را که تدوین کرده‌ام اعلام می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ولایت فقیه با عنوان فصل‌الخطاب یاد کرد و اذعان داشت: موضع بنده درباره ولایت‌فقیه موضع قانون اساسی است.

عارف اذعان داشت: شعار نمی‌دهم اما پایبندی به ولایت فقیه و ارزش‌ها در رأس اهداف و عملکردهای من قرار دارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصریح کرد: معرفی اعضای کابینه را در حال حاضر عملی نمی‌دانم چرا که کابینه معرفی شده باید به تأیید برسد و چه تضمینی وجود دارد کسانی را که معرفی می‌کنم در کابینه من تأیید صلاحیت شوند؛ از این رو معتقد بر آن هستم که معرفی اعضای کابینه در حال حاضر زودرس بوده و عملی نیست.

عارف گفت: هرکس در خودش توانایی اداره کشور را ببیند باید کاندید شود اما مسئله مهم این است که از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات استفاده نشود؛ کسانی که با بیت‌المال و اموال دولتی سر و کار دارند باید در مصرف و رعایت عدم استفاده شخصی از آن دقت نظر داشته باشند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تأکید کرد: امیدوارم همه دست‌اندرکاران دولت اصلاح‌طلب به معنای حقیقی و در چارچوب قانون و نظام باشند.

انتهای پیام/70023‌/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول