اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

گلستان باید 14 مرکز رشد علم داشته باشد

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه چهار مرکز رشد علم و فناوری در استان فعالیت دارند، گفت: برای توسعه و نهادینه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان گلستان باید 14 مرکز رشد علم و فناوری در این استان تشکیل شود.

گلستان باید 14 مرکز رشد علم داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی فضلوی عصر امروز در همایش استانی «حماسه اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان» در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان واقع در آق‌قلا اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان از دی ماه 1391 فعالیت خود را در شهرک صنعتی آق‌قلا آغاز کرد.

وی بدون اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان جذب شده در پارک علم و فناوری گلستان افزود: پس از آغاز به کار این پارک تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جذب پارک فوق شدند.

زنجیره فعالیت‌های توسعه فناوری از دانشگاه آغاز و تا بازار کار ادامه می‌یابد

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ هشتم مرداد ماه 1391 چند محور در رابطه با پارک‌های علم و فناوری تعریف شد.

فضلوی، دانش‌محوری فعالیت‌های اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی، تشکیل شرکت دانش‌بنیان توسط اهالی دانش، تشکیل بیش از 20 هزار شرکت، اجرای قانون حمایت از پارک‌های علم و فناوری، حمایت از بخش خصوصی، ایجاد بانک اطلاعات و حضور این شرکت‌ها در تمامی عرصه‌های کشور را محورهای یاد شده در رابطه با پارک‌های علم و فناوری برشمرد.

به گفته وی، زنجیره فعالیت‌های توسعه فناوری از دانشگاه آغاز و تا بازار کار ادامه می‌یابد.

پارک علم و فناوری گلستان تا سال 1401 باید 3000 شغل ایجاد کند

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان ادامه داد: این پارک با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها و بنیاد نخبگان ارتباط داشته و بسترساز تبدیل علم به ثروت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان است.

فضلوی با اشاره به چشم‌انداز 10 ساله این پارک که سال 1391 تدوین شده است، گفت: تا سال 1404 این پارک باید 650 واحد فناور را جذب، 3 هزار شغل و 14 مرکز رشد علم و فناوری ایجاد و سطح آن از سه به یک ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در مدت 10 سال فوق متراژ بناهای پارک علم و فناوری استان گلستان باید تا 42 هزار مترمربع افزایش یابد، افزود: در همین مدت میزان گردش مالی این پارک باید به یک میلیارد و 300 میلیون ریال و درآمد اختصاصی سالانه آن به 50 میلیارد ریال برسد.

لازم به ذکر است در این همایش علی‌اکبر سوخت‌سرایی معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان، رئیس پارک علم و فناوری گیلان و رئیس مرکز رشد علم و فناوری محقق اردبیلی حضور داشتند.

انتهای پیام/83003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول