اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

تعداد روستاهای برخوردار از گاز کردستان به 800 روستا می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان را به 800 روستا خواهیم رساند.

تعداد روستاهای برخوردار از گاز کردستان به 800 روستا می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان در سنندج به بیان گزارش عملکرد شرکت گاز استان در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: اجرای 300 کیلومتر شبکه‌های شهری و روستایی از تعهدات شرکت گاز استان در سال گذشته بوده که 2،7 برابر تعهد ایجاد شده این پروژه عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: 830 کیلومتر شبکه‌های روستایی و شهری در استان سال گذشته اجرایی شد که از این میزان 655 کیلومتر به عبارتی 97 درصد آن به روستاهای استان اختصاص داشته است.

این مسئول میزان تعهد شرکت گاز در نصب انشعابات سطح استان را 8 هزار و 500 مورد انشعاب ذکر کرد و افزود: 21 هزار و 262 مورد انشعاب در سال گذشته در استان عملیاتی شده که این میزان 2،5 برابر تعهد شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: تعهد شرکت گاز استان در بخش اشتراک‌پذیری نیز 13 هزار و 600 مورد بود که 43 هزار و 616 مورد یعنی 3،2 برابر تعهد مصوب شده در استان اتفاق افتاده است.

مهدوی افزود: 43 درصد میزان اشتراک‌پذیری جدید ذکر شده در استان مربوط به بخش روستایی بوده که این میزان 20 هزار مشترک روستایی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بالغ بر 42 هزار و 380 خانوار در سال 91 به تعداد خانوارهای بهره‌مند از نعمت گاز اضافه شدند که 19 هزار و 550 خانوار متعلق به بخش روستایی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 673 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند، ادامه داد: در سال گذشته 125 روستای جدید به تعداد روستاهای گازدار استان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 هزار و 200 خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مهدوی اضافه کرد: در فروردین‌ماه امسال نیز 10 روستای شهرستان بیجار گازدار شدند و به این ترتیب تعداد روستاهای گازدار استان به 683 روستا رسید که امیدواریم امسال این رقم به 800 روستا ارتقا یابد.

وی ادامه داد: طی سال‌های 89،90 و 91 کردستان به طور متوالی از نظر تعداد روستاهای گازدار رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: کردستان سهم 5 درصدی از تعداد روستاهای گازدار کشور که 13 هزار و 730 روستا است را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به میزان مصرف گاز طبیعی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 100 میلیون متر مکعب تعهد مصرف استان بود که در پایان سال، 2 هزار و 210 میلیون مترمکعب معادل 105 درصد تعهد مصوب شده در بخش‌های خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی به مصرف رسیده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: گازرسانی به شهر‌های شویشه در شهرستان سنندج و صاحب در شهرستان سقز در سال گذشته صورت گرفت و تعداد شهرهای گازدار استان به 24 شهر رسید.

وی گفت: در حال حاضر 99،8 درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول