اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج:

دانشگاه یاسوج تابلوی هیچ کاندیدایی را بالا نمی‌برد

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه تابلوی هیچ کاندیدایی را در انتخابات ریاست‌ جمهوری بالا نمی‌برد.

دانشگاه یاسوج تابلوی هیچ کاندیدایی را بالا نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در ایجاد شور و نشاط سیاسی و مشارکت همگانی در انتخابات اظهار کرد: از آنجا که دانشگاه‌ها نمی‌توانند به طور علنی از هیچ کاندیدایی حمایت کنند برنامه‌های سیاسی مرتبط با انتخابات از طریق تشکل‌های دانشجویی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این دانشگاه تابلوی هیچ کاندیدایی را بالا نمی‌برد، افزود:البته این به معنای انفعال و انزوای دانشگاه در انتخابات نیست و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه با برگزاری مناظره‌ها، مباحثه‌ها و دعوت از نامزدها و نمایندگان آن‌ها فضای دانشگاه را انتخاباتی خواهند کرد.

وی گفت: برای ورود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دانشگاه یاسوج محدودیتی به جز اعتقاد به اصل نظام و اسلام، جداکردن راه خود از دشمنان و محکوم کردن فتنه سال 88 وجود ندارد و کاندیداهای سرشناسی که مشکل خاصی ندارند می‌توانند به دعوت تشکل‌های دانشجویی به دانشگاه یاسوج بیایند و مواضع خود را تبیین کنند.

اندرزیان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج را بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نامید و ابراز داشت: هر فعالیت سیاسی و دعوت از شخصیت‌ها، نامزدها و نمایندگان آن‌ها باید از قالب این دو تشکل باشد و سایر حرکت‌ها و اقدامات خلاف قانون و ممنوع است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج، تشکل بسیج و انجمن اسلامی مستقل را دو تشکل شناسنامه‌دار این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: این دو تشکل عضو شورای فرهنگی دانشگاه هستند و برنامه‌های انتخاباتی از طریق این دو تشکل انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تعطیلی زودهنگام دانشگاه‌ها و درگیری دانشجویان با امتحانات در ایام تبلیغات انتخابات عملا" آن‌ها را از امکان مشارکت سیاسی منع می‌کند، گفت:‌ تقویم آموزشی دانشگاه یاسوج از قبل و بدون توجه به انتخابات مصوب شد و تغییر خاصی به خاطر انتخابات نداشته است.

این استاد معارف در دانشگاه یاسوج، از برگزاری مناظره‌های سیاسی، میزگردها، دعوت از شخصیت‌ها و سخنرانان برای تبیین مواضع و دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات، جریان‌شناسی و مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای خبر داد و تأکید کرد: اگر چه در ایام انتخابات و تبلیغات دانشجویان درگیر درس و امتحانات هستند ولی دانشگاه نقش خود را در انتخابات ایفا می‌کند.

انتهای پیام/82005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول