اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان:

درصدد توسعه بوم‌کده‌های علمی و صنعتی در اصفهان هستیم

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان درصدد توسعه بوم‌کده‌های علمی و صنعتی در سطح اصفهان است و توسعه این بوم‌کده‌ها در سطح شهر‌ها ضرورت دارد.

درصدد توسعه بوم‌کده‌های علمی و صنعتی در اصفهان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش علمی مدیریت پسماند با اشاره به اینکه باید با حرکتی جهاد‌گونه در راستای حفظ محیط زیست در مقابل بحران‌هایی چون آلودگی هوا تلاش کنیم، اظهار کرد: شیب ملایم حرکت در راستای مدیریت مباحث زیست محیطی باید تند شود.

وی با بیان اینکه حفاظت کشور در مقابل تهدید‌های زیست محیطی باید با استفاده از اقدامات برنامه‌محور، کلان و ملی صورت بگیرد، اضافه کرد: توجه جدی به آمایش سرزمین و نگاه هوشمندانه به مسائل زیست محیطی از برنامه‌های اصفهان در راستای توجه به مسائل زیست محیطی به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه محور توسعه اصفهان باید با آرایشی مناسب و با انجام اقدامات لازم در راستای جلوگیری از تخریب زمین انجام شود، تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن 106 شهر بیشترین شهر را دارد و بیش از 950 روستا نیز در اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان  اصفهان باید بوم‌شهر‌ها مورد توجه سیاست‌گذاران قرار بگیرد، ادامه داد: بوم‌شهر‌ها سازگار با طبیعت هستند و هوشمندانه به مباحث زیست محیطی نگاه می‌کنند و کاهش تولید پسماند، دست‌یابی به خود‌کفایی و رعایت الزامات زیست محیطی از ویژگی‌های بوم‌شهر‌ها به شمار می‌رود.

جمالی‌نژاد  با بیان اینکه توسعه حفاظت محیط زیست نیازمند اقدامات برنامه‌محور است، تاکید کرد: توسعه صنایع پاک به عنوان محور توسعه در استان تلقی می‌شود و آیات و روایات اسلامی به مباحث زیست محیطی توجه ویژه دارند و بر اساس معیار‌های غربی شهر پایدار برگرفته از شاخصه‌های شهر اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در راستای دست‌یابی به توسعه بوم‌شهر‌ها حرکت می‌کند، افزود: دست‌یابی به بوم‌شهر‌ها باید با استفاده از عملیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محقق می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید در راستای دست‌یابی به آبیاری‌های نوین و بارور شدن ابر‌ها با استفاده از ابزار‌های نوین و مدرن تلاش کنند، گفت: توسعه عادلانه خدمات و امکانات در سطح شهر‌ها و روستا‌ها مهم‌ترین دغدغه مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه مدیریت استان درصدد توسعه بوم‌کده‌های علمی و صنعتی در سطح اصفهان است و توسعه این بوم‌کده‌ها در سطح شهر‌ها ضرورت دارد، اظهار کرد: این بوم‌کده‌ها باید در روستا‌ها نیز توسعه پیدا کنند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: هم‌اندیشی میان دانشگاهیان، دولت‌مردان و صنعت‌گران در راستای مدیریت علمی مباحث ایجاد شده در سطح کشور و کاهش اثرات ناشی از بحران‌هایی مانند آلودگی هوا ضرورت دارد.

انتهای پیام/63004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول