اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را سرلوحه تبلیغات خود قرار دهند

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران گفت: اخلاق و اخلاق‏مداری در انتخابات باید حرف نخست را بزند و همه افراد نقش‌آفرین در انتخابات، باید مقید به آن باشند.

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را سرلوحه تبلیغات خود قرار دهند

سید جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه اخلاق و اخلاق‏مداری در انتخابات باید حرف نخست را بزند اظهار کرد: اخلاق فرد رأی‌دهنده، کاندیدا و کارگزاران انتخاباتی، سه ضلع مهم و اساسی در انتخابات ایران اسلامی به شمار می‌روند که هر سه ضلع باید مقید به آداب، مقررات اخلاقی و اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی متناسب با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی از سوی هر سه ضلع، اصل مهم در انتخابات محسوب می‌شود.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران عنوان داشت: افراد رأی‌دهنده و انتخاب‌شوندگان باید از تخریب و بی‌انصافی نسبت به رقیب انتخاباتی و دادن وعده‌های بی‌اساس و صرف هزینه‌های نامناسب خودداری کنند و بدانند این ناهنجاری‌ها انتخاب اسلامی را تخریب می‌کند.

وی با اشاره به دیگر معیارهای مورد نظر در انتخابات گفت: در مبارزات انتخاباتی، اخلاق باید در همه ساحت‌ها رعایت شود و نباید تنها پرهیز از اسراف یا خودداری از سوء استفاده از بیت‌المال مورد توجه قرار گیرد.

میرخلیلی خاطرنشان کرد: برخی اوقات یک رفتار یا عملکرد ناشایست اخلاقی یا فرهنگی چنان صدمه عظیمی به اخلاق عمومی وارد می‌کند که تأثیر منفی آن صدها برابر اسراف یا سوء استفاده از بیت‌المال است.

وی ادامه داد: افراد باید نگرش عمیقی در مواجهه با مسایل داشته باشند تا تبلیغات و خطابه‌های انتخاباتی آنها لطمه‌ای برای نظام، انقلاب و باورهای دینی و ملی مردم در بر نداشته باشد.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران با اشاره به نقش حساس رسانه ملی در انتخابات گفت: صدا و سیما و رسانه‌ ملی باید با فهم درستی که از قانون و اخلاق در انتخابات دارد به ترویج اصول و هنجارهای حاکم در انتخابات کمک کند تا شاهد انتخاباتی متعالی و اسلامی باشیم تا به عنوان الگوی سایر کشورهای دنیا مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول