اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک گرافیست جوان کرمانشاهی:

نگارخانه استاندارد برای ارائه آثار نمایشگاهی در کرمانشاه وجود ندارد

یک گرافیست جوان کرمانشاهی گفت: نگارخانه استاندارد برای ارائه آثار نمایشگاهی در سطح استان کرمانشاه وجود ندارد.

نگارخانه استاندارد برای ارائه آثار نمایشگاهی در کرمانشاه وجود ندارد

راحیل قلعه‌سفیدی در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه طراحی نشانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: گرافیک هنر تبلیغات است که گرایش‌های مختلف و گسترده‌ای دارد کاری کاملا تخصصی است و هر کس بخواهد وارد این عرصه شود باید آموزش‌های لازم را ببیند.

قلعه‌سفیدی در خصوص سابقه خود در این هنر گفت: 10 سال است که فعالیت گرافیک انجام می‌دهم و بیشترین فعالیت من در زمینه پوستر است و در کنار آن آرم و تصویرسازی هم انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: عضو هیئت انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه هستم و با حوزه هنری استان کرمانشاه نیز در این راستا همکاری می‌کنم.

قلعه‌سفیدی با اشاره به مسابقاتی که حوزه هنری استان کرمانشاه در رشته طراحی گرافیک برگزار کرده است،‌ گفت: کسب رتبه دوم در پنجمین جشنواره باغ بسم‌الله، حدیث هنر رمضان رشته‌خط  در گرافیک سال 86، برگزیده مسابقه حدیث هنر انتظار در رشته طراحی پوستر در سال 89 از جمله مقامات کسب‌شده است.

وی با بیان اینکه تقدیرشده در همایش استانی نقاشان با عنوان عصر سوره رشته طراحی پوستر در سال 91 است، افزود: کسب مقام دوم در مسابقه حدیث هنر رمضان رشته عکاسی و مقام اول مسابقه حدیث هنر رضوی رشته طراحی پوستر در سال 91، از موفقیت‌های من در مسابقاتی است که حوزه هنری استان کرمانشاه برگزار کرده است.

این طراح جوان گرافیک افزود: در بخش پوستر، تصویرسازی و آرم برخی از آثارم به جشنواره‌های کشوری راه پیدا کرده و تعدادی از این آثار نیز در پنجمین و ششمین کتاب سال دانشجویی و کتاب پوستر سومین 2 سالانه ملی طلوع، به چاپ رسیده است.

وی در خصوص مشکلات طراحان گرافیک استان گفت: بازار کار رشته گرافیک خوب نیست زیرا هر کس کوچک‌ترین آشنایی با کامپیوتر دارد به راحتی وارد عرصه طراحی می‌شود و این خود موجب پایین‌آمدن سطح کار گرافیک در استان شده است.

قلعه‌سفیدی از دیگر مشکلات پیش‌روی طراحان گرافیک به عدم وجود یک نگارخانه استاندارد برای ارائه آثار نمایشگاهی در استان اشاره کرد و گفت: برای شرکت در جشنواره‌های استانی، کشوری و... نیاز به حمایت بخش‌های خصوصی است که این حمایت وجود ندارد.

وی تنها نهاد حمایت‌کننده از گرافیست‌ها را اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دانست و افزود: این اداره‌کل تمام تلاش خود را در همکاری و در اختیار گذاشتن بودجه با گرافیست‌ها دارد اما کافی نیست و گرافیست‌ها همیشه در اجرای برنامه‌های خود با مشکل کمبود مواجه‌اند.

قلعه‌سفیدی در ادامه به پایین ‌بودن سطح آموزش رشته طراحی گرافیکی در دانشگاه‌های استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: از مسئولان استان انتظار می‌رود با توجه به استقبال جوانان از این رشته هنری زیبا توجه بیشتری به وضعیت آموزشی این رشته داشته باشند.

وی در پایان از همکاری‌های خوب مسئولان حوزه هنری استان کرمانشاه به خاطر فراهم‌آوردن بستر مناسب برای شرکت در مسابقات، برگزاری کارگاه و آشنایی گرافیست‌ها با تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرایی مختلف و فعالیت هر چه بیشتر طراحان گرافیک تشکر و قدردانی کرد.

راحیل قلعه‌سفیدی از گرافیست‌های‌ جوان کرمانشاهی است که آثارش با موضوع طراحی نمادهای عمومی یا پیکتوگرام در نمایشگاهی با عنوان طراحی نشانه در سالن همایش حوزه هنری استان کرمانشاه از اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در معرض نمایش گذاشته شده است و تا 3 روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول