اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان:

افزایش نرخ ارز عامل گرانی لوازم خانگی است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان گفت: در سال 91 التهاب در بازار ارز و افزیش سه برابری قیمت دلار و یورو موجب گرانی لوازم خانگی شد.

افزایش نرخ ارز عامل گرانی لوازم خانگی است

عبدالرضا خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه نوسانات بازار لوازم خانگی در یک سال گذشته زیاد بوده، اظهار داشت: با نوساناتی که در بازار لوازم خانگی در سال گذشته رخ داد ما به وضعیت نابسامان دهه 60 و اوایل دهه 70 برگشتیم.

وی افزود: متأسفانه با شرایط فعلی برای برخی از تولیدکنندگان داخلی رانت ایجاد می‌شود؛ مثل دو خودروساز کشور که این بازار خودرو را در دست می‌گیرند؛ با توجه به اینکه فضای رقابت را از دیگران گرفتند، کیفیت را هم مردم باید تحمل کنند و این روند در موضوع لوازم خانگی نیز در حال وقوع است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان اضافه کرد: بازار آزاد و رقابتی بزرگ‌ترین حلقه مفقوده در بازار لوازم خانگی است که ما آن را از دست دادیم و اجرا نمی‌کنیم و باید گفت که انحصارطلبی، فساد می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کالایی در جهان 100 درصد تولید یک کشور نیست، افزود: برخی از قطعات کالا از دیگر کشورها تأمین می‌شود، در مورد ایران هم همین طور است و در بازار تولید لوازم خانگی هم وجود دارد و برخی از قطعات را وارد می‌کنیم.

خانجانی اضافه کرد: در سال گذشته با اعمال تحریم‌ها و عدم واردات، قطعات تولیدی لوازم خانگی از کشورهای مطرح وارد نمی‌شود و با تولید داخلی کیفیت محصولات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به روند افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 91  خاطرنشان کرد: قیمت محصولات لوازم خانگی در سال 91 نسبت به مدت مشابه در سال 90 با روند صعودی روبرو بود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان ادامه داد: لوازم خانگی خارجی در این مدت 200 درصد افزایش قیمت داشت و لوازم خانگی داخلی 100 درصد گران‌تر شد و گرانی ارز عامل اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی بود.

وی در پایان گفت: میزان فروش به لحاظ حجمی در سال 91 نسبت به سال 90 به نصف کاهش یافته و از لحاظ ریالی افزایش یافت و علت افزایش فروش به لحاظ ریالی، افزایش قیمت تمام شده کالا است. 

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول