اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان:

وانت‌بارها یکی از عوامل گرانی میوه هستند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان خواستار ساماندهی فعالیت‌ وانت‌بارهای میوه‌فروش شد و گفت: وانت‌بارها یکی از عوامل گرانی میوه هستند زیرا نظارتی بر فعالیت آنها نمی‌شود.

وانت‌بارها یکی از عوامل گرانی میوه هستند

رضا البرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جدید کم است، اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به اینکه کشاورزان در فروش گوجه‌فرنگی ضرر کردند برای سال زراعی جدید سطح زیر کشت این محصول کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش کشت محصول گوجه‌فرنگی میزان عرضه و تقاضا منطبق نشد و عرضه کم این محصول به بازار یکی از عوامل افزایش قیمت محصول گوجه فرنگی در روزهای آغازین سال است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه محصول گوجه‌فرنگی از سایر مناطق به استان وارد می‌شود، قیمت این محصول سیر نزولی دارد و امروز در بازار سرگذر قیمت گوجه‌فرنگی 3 هزار و 500 تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید پرتقال تمام شده است، تصریح کرد: پرتقال موجود در بازار از انبارها و سردخانه‌ها تأمین می‌شود و امروز قیمت این محصول در بازار سرگذر بین 3 هزار تا 3 هزار و 500 تومان است.

البرزی اضافه کرد: روز 26 اسفندماه هوا گرم شد و پرتقال‌هایی که از سردخانه‌های شمال به استان منتقل می‌شدند در مسیر راه خراب شدند و چون در همدان سردخانه‌های مخصوص پرتقال نداریم نگهداری خوبی نمی‌توان از این محصول در همدان کرد.

وی ادامه داد: در روزهای 27 و 28 اسفند از سردخانه‌های استان پرتقال با کیفیت مناسب در سطح شهر توزیع شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان در ادامه با بیان اینکه تعداد 170 میوه‌فروش دائم داریم گفت: در ایام نوروز اتحادیه تعداد 60 عامل توزیع میوه شب عید در مغازه‌های سطح شهر، تعداد 20 عامل توزیع در چادرهای مشخص شده در میادین و خیابان‌ها و ورودی‌های شهر، تعداد هفت کانکس و چهار بازارچه برای توزیع میوه شب عید مستقر کرد.

وی اضافه کرد: محل استقرار عاملان توزیع میوه شب عید طوری برنامه‌ریزی شده بود که دسترسی به آنها با سهولت انجام گرفت و در طول برگزاری طرح توزیع میوه شب عید از 25 اسفند تا 16 فروردین بیش از یک هزار و 800 تن میوه سیب و پرتقال توسط عاملان توزیع میوه شب عید توزیع گردید.

البرزی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت وانت‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: اتحادیه میوه و تره‌بار یکی از معترضان اصلی به فعالیت وانت‌بارها است و فعالیت آنها مخل کار میوه‌فروشانی است که با مجوز کار می‌کنند، اما متأسفانه وانت‌بارها بدون مجوز و با توجه به اینکه مشکلات بهداشتی و آلودگی صوتی دارند در سطح شهر اقدام به فروش میوه می‌کنند.

وی افزود: وانت‌بارها یکی از عوامل گرانی میوه هستند زیرا نظارتی بر فعالیت آنها نمی‌شود و باید وانت‌بارها یا جمع‌آوری شوند و یا در چارچوب قانونی و نظارتی فعالیت کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان در پایان گفت: اتحادیه میوه و تره‌بار نقشی در تعیین قیمت میوه و تره‌بار ندارد و فقط به عنوان توزیع‌کننده فعالیت می‌کند و قیمت میوه را سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین و به اتحادیه اعلام می‌نماید.

انتهای پیام/89019/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول