اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

شیروان بیشترین فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر را داشته است

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان طی سال گذشته در بین شهرستان‌های استان بیشترین فعالیت‌های مبارزه، پیشگیری و درمان مواد مخدر را داشته است.

شیروان بیشترین فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر را داشته است

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این اقدامات سبب شده تا فعالیت‌های شهرستان شیروان در این حوزه‌ها نسبت به سنوات قبل با رشد قابل توجهی همراه شود.

وی با بیان اینکه دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امسال استان به خاطر موفقیت‌های این شهرستان در شیروان برگزار خواهد شد، افزود: این اقدام برای نخستین بار صورت گرفته تا تصمیم گیری در حوزه‌های مبارزه، پیشگیری و درمان اعتیاد استان از قالب مرکز محوری خارج شود.

به گفته یزدان‌پناه، این نشست‌ها به تدریج در سطح مراکز شهرستان‌های این استان برگزار خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی مهمترین رویکرد امسال شورا را توجه بیشتر به مباحث پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

یزدان پناه اضافه کرد:بی‌تردید بالا بردن میزان آگاهی عموم شهروندان در ارتباط با اعتیاد و اثرات و نحوه درمان آن از مؤثرترین عوامل در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین از خانواده‌ها به عنوان اهرم اساسی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیل خروشان و بنیان کن اعتیاد، بی رحمانه در مسیر حرکت خود همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است تصریح کرد: این بلیه قرن علاوه بر متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال دارد.

وی بسیاری از جرائم امروز در نظام‌های اجتماعی را ریشه در پدیده مواد مخدر برشمرد و گفت: برهمین اساس پیشگیری به عنوان کم هزینه‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر راهبرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی است.

یزدان پناه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های اطلاع رسانی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی و اعزام کارشناسان خبره به مناطق مختلف استان از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته این شورای برای جلوگیری از ابتلا افراد به این بلای خانمان را برانداز عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول