اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اشتباه حاج صفی تا کمرنگ شدن فرصت قهرمانی

اتحاد بی‌سابقه سرخابی علیه سپاهان/ آیا داغ جام بر دل سپاهان می‌ماند

سئوالی که هم‌اکنون برای هواداران سپاهان مطرح می‌شود این است که با باخت برابر داماش و حضور پرسپولیس در فینال جام حذفی آیا داغ جام در رقابت‌های لیگ و حذفی سال‌جاری بر دل هواداران سپاهان می‌ماند یا خیر.

اتحاد بی‌سابقه سرخابی علیه سپاهان/ آیا داغ جام بر دل سپاهان می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سپاهان با دو اشتباه فاحش مدافعان تیم‌اش برابر داماش گیلان شکست خورد تا امیدهای هواداران این تیم برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ به ناامیدی بدل شده و هواداران این تیم در حال حاضر با خاطرات قهرمانی سه سال گذشته این تیم خوش باشند.

تا جایی که به یاد داریم از گذشته تاکنون هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس با یکدیگر ضد بوده و همیشه بر علیه هم  در حال جنگ و جدل بوده و هر یک تیم محبوب خودشان را بر تیم حریف برتر می‌دانسته‌اند تا جایی که کارشان به زد و خورد نیز می‌رسید.

سپاهان در حال حاضر هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است و بنا به روال طبیعی و به طور مثال طرفداران تیم قرمزپوش پایتخت دوست دارند سپاهان در لیگ برتر قهرمان شده و هواداران استقلال نیز علاقه دارند سپاهان در جام حذفی قهرمان شود تا دست تیم رقیب از رسیدن به جام‌های قهرمانی کوتاه شود.

اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که طی روزهای اخیر بسیاری از هواداران و رسانه‌های حامی دو تیم سرخابی با یکدیگر متحد شده و دوست دارند در رقابت‌های لیگ و جام حذفی هر دو تیم تهرانی صاحب این عناوین شده و به نوعی به یکه‌تازی سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر پایان دهند.

با توجه به سوابق درگیری‌های هواداران و مسئولان دو تیم پایتخت‌نشین در طول تاریخ جای سئوالات بسیاری باقی می‌ماند که چرا جوی ضد اصفهان در پایتخت شکل گرفته تا به هر طریقی که شده دو تیم استقلال و پرسپولیس قهرمان شوند و از همه جالب‌تر اینکه چه اتفاقی رخ داده که هواداران و مسئولان این تیم‌ها که در گذشته به دشمن یکدیگر بیشتر شباهت داشتند تا رقیب هم امروزه صحبت از تقسیم غنائم میان خودشان می‌کنند تا سپاهان دستش از هر دو جام کوتاه بماند.

شاید قهرمانی‌های پی‌در‌پی سپاهان برای پایتخت‌نشینان گران تمام شده و قصد دارند با اتحاد با یکدیگر به هر شکلی که شده سپاهان را از صدر فوتبال ایران به زیر بکشند تا دیگر مجالی برای خودنمایی این تیم پیدا نشود و برای سال‌های آینده از این فرصت استفاده کرده و بتوانند قهرمان شوند.

در این میان باید سپاهان و بازیکنان این تیم نیز با اتحاد با یکدیگر بر اتحاد سرخابی غلبه می‌کردند که در کمال تأسف اینگونه نشد و درست در دو بازی بسیار حساس دو بازیکن این تیم با دو اشتباه بچه‌گانه جام را در دستان استقلالی‌ها قرار دادند.

هواداران سپاهان می‌توانند از اشتباه ایران‌نژاد در بازی با استقلال تا حدودی گذشت کنند اما اشتباه بچه‌گانه احسان حاج‌صفی که به هیچ عنوان در بازی‌های اخیر سپاهان بازی‌های خوبی را از خود ارائه نکرده  برای اصفهانی‌ها قابل گذشت نیست چرا که هیچ دلیلی برای این حرکت آماتورگونه از سوی بازیکن باتجربه‌ای مانند حاج‌صفی وجود نداشت.

خلعتبری مهاجم نیز در بازی دیروز سپاهان داماش یا در حال پرخاش به مهاجم تیم‌شان سوکای بود یا در حال کلنجار رفتن با بازیکنان تیم حریف و تمام این حوادث درست در زمانی رخ می‌داد که سپاهان نیاز به اتحاد و تمرکز بازیکنانش در زمین داشت.

شاید قهرمانی لیگ برای سپاهان تا حدودی به اتمام رسیده باشد اما در صورتی که نگاهی اجمالی به دو بازی باقی‌مانده استقلال در لیگ بیندازیم نباید دسترسی سپاهان به قهرمانی در این جام را در صورت برد در دیدار پایانیشان مقابل آلومینیوم خیلی دور از واقعیت بدانیم چرا که ممکن است آبی‌پوشان پایتخت با دو تساوی در برابر تیم‌های خوب فولاد خوزستان و داماش گیلان که بازی بسیار خوبی را برابر سپاهان ارائه کرد جام را به تیم اصفهانی واگذار کنند.

از لیگ هم که بگذریم جامی که هم اکنون برای سپاهان بسیار مهم شده و باید در آن بازی نهایت دقت، تلاش و اتحاد را میان بازیکنانش داشته باشد جام حذفی است و با کسب این جام اتحاد را میان هواداران سرخابی بر هم زده و به میان مردم اصفهان بازگرداند، جامی که پرسپولیسی‌ها برای آن خط و نشان زیادی کشیده و برنامه‌‌های بسیاری برای آن دارند.

انتهای پیام/63020/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول