اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد

اجرای طرح کاهش سموم آفت‌کش در 2500 هکتار اراضی سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: در راستای ارتقای کیفیت تولید محصولات کشاورزی، طرح کاهش سموم آفت‌کش با همکاری 14 کارشناس و چهار کلینیک گیاه‌پزشکی در دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی سطح شهرستان سمیرم در حال انجام است.

اجرای طرح کاهش سموم آفت‌کش در 2500 هکتار اراضی سمیرم

همت‌علی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با تاکید بر کاهش مصرف سموم شیمیایی اظهار کرد: به منظور کاهش و بهینه‌سازی مصرف سموم دفع آفات، مراحل سم‌پاشی در این شهرستان در یک دوره تولید فصل زراعی از شش مرحله به دو مرحله کاهش یافته است.

وی از اجرای طرح کاهش سموم آفت‌کش در سطح دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به منظور تولید محصولات سالم و ارگانیک در سال گذشته خبر داد و افزود: از این میزان یک هزار و 650 هکتار در سمیرم انجام شده است که منجر به صدور گواهینامه استفاده استاندارد در تولید محصول سالم برای افراد تحت پوشش این طرح شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: بر اساس مصوبه برنامه پنج ساله توسعه کشور تا پایان سال 92 باید 25 درصد تولید محصولات کشاورزی به شکل ارگانیک باشد.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت‌های کمیته ساماندهی سموم در سمیرم گفت: این کمیته که متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، اداره تعزیرات، شبکه بهداشت و درمان است با فروشندگان غیرمجاز سموم با قاطعیت برخورد می‌کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اشتغال 91 درصدی مردم شهرستان سمیرم به کشاورزی اضافه کرد: باید با فرهنگ کاهش مصرف سموم کشاورزی را در میان کشاورزان و بهره‌برداران گسترش دهیم و این امر علاوه بر ارتقای راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها، موجب رشد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان برای تهیه سموم مورد نیاز با دریافت نسخه از کلینیک گیاه پزشکی  شهرستان نسبت به خرید این سموم از فروشندگان مجاز اقدام کنند

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 22 هزار هکتار زراعت در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91 درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول