اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با فارس

انقلاب ‌فرهنگی، حرکت انقلاب برای اصلاح عریانی‌ها بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فرهنگی که قبل از وقوع انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها وجود داشت، فرهنگ عریانی بود و انقلاب فرهنگی برای اصلاح فرهنگ موجود بود.

انقلاب ‌فرهنگی، حرکت انقلاب برای اصلاح عریانی‌ها بود

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص سال‌روز انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ الهی و دینی دارد که این فرهنگ و شعور بالای مردم منجر به قیام آنان به رهبری امام راحل شد.

وی با ذکر اینکه قبل از پیدایش انقلاب، فرهنگ موجود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر پایه فرهنگ‌ اسلامی پی‌ریزی نشده بود، اعلام کرد: قبل از پیدایش انقلاب اسلامی، فرهنگ موجود در این مراکز با عقاید و افکار انحرافی عجین شده و در واقع محیط دانشگاه به محیطی ناامن تبدیل شده بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در 29 فروردین سال 59، دانشگاه‌ها توسط گروهک‌های منافقین محاصره شده بود، افزود: پس از شکست گروهک‌ منافقین، پس از چند روز بنا به‌دستور امام خمینی (ره)، دانشگاه‌ها تا مدتی به‌منظور تجدید نظر در نظام آموزشی تعطیل شدند.

ممدوحی با تاکید بر اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر چشم‌گیری در فضای فرهنگی دانشگاه‌ و وضعیت حجاب در دانشجویان صورت گرفته است، گفت: فرهنگی که قبل از وقوع انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها وجود داشت، فرهنگ عریانی بود که در واقع ظلم و اهانت به زن و مقام وی بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، وضعیت پوشش در بانوان بسیار مطلوب شده، افزود: پس از پیروزی انقلاب، خوشبختانه معضل بی‌حجابی برطرف شد ولی هنوز وضعیت بدحجابی در جامعه ما به ‌چشم می‌خورد.

به گفته وی، بدحجابی موجود در جامعه اسلامی، بر اثر تهاجمات فرهنگی و تبلیغات صورت گرفته از طرف دشمنان است که ضد ارزش‌ها را به ارزش تبدیل کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی از رسالتی مهم در راستای فرهنگ‌سازی و بهبود وضعیت پوشش در بانوان برخوردارند، تصریح کرد: حجاب دژ و سد محکمی برای حفاظت از زن در برابر نگاه‌های هوس‌آلود است.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول