اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شیرازی:

خیران ساخت مسکن را در اولویت قرار دهند

آیت‌الله سید محمدباقر شیرازی یکی از بهترین روش‌های مصارف امور خیر و تبلور واقعی نیات خداپسندانه افراد را ساخت مسکن برای جوانان آماده ازدواج دانست.

خیران ساخت مسکن را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس با وی، با اعلام حمایت از فعالیت‌های خیرین در حوزه ساخت مسکن در کشور و به ویژه استان فارس، خواستار توجه بیشتر مسئولان امور اجرایی از این حرکت معنوی شد تا روند ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت از شتاب بیشتری برخوردار شود.

شیرازی با بیان اینکه امروز هیچ کاری در جامعه مهمتر از ساخت مسکن برای جوانان نیست، از خیرین استان فارس خواست تا این اولویت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یکی از برکات الهی بود که در سایه آن فرصت خدمت صادقانه به مردم فراهم شد.

این مرجع تقلید بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران را در جامعه اسلامی به عنوان یک مشکل بزرگ مورد بررسی قرار داد و از مسئولان اجرایی کشور و خیران توانمند جامعه خواست تا با مشارکت فعال نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

شیرازی تامین مسکن را اساس زندگی جوانان دانست و تهیه آن را با مشارکت خیران و حمایت‌های دولتی مورد تاکید قرار داد و گفت: مسکن برای جوانان اساس زندگی و زیربنای تشکیل خانواده و پرهیز از گمراهی است.

وی همچنین پس از استماع گزارش در مورد فعالیت‌های خیرین مسکن‌ساز در فارس و همچنین افق‌های آینده این نوع فعالیت معنوی نسبت به استفاده از (ثلث وجوهات شرعیه) در بحث مسکن خیرساز تاکید دوباره کرد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس به تشریح اهداف تعیین شده این نهاد پرداخت و اضافه کرد: افراد جویای مسکن را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، افرادی که پول کافی برای خرید مسکن دارند، افرادی که با استفاده از تسهیلات بانکی قادر به تأمین مسکن هستند و آن دسته از افرادی که نه سرمایه‌ای دارند و نه با تسهیلات بانکی می‌توانند صاحب مسکن شوند.

به گفته شمس ارجمندی گروه سوم گروه هدف این انجمن هستند که از طریق مؤسسات خیریه شناسایی و خیران با همت والای خود در راستای پاسخ به این نیاز اجتماع تلاش می‌کنند.

وی توفیق در اجرای این مهم را مرهون فرهنگ‌سازی و کلام نافذ بزرگان دین و اندیشه دانست تا از این طریق گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مورد حمایت بی‌منت قرار گیرند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول