اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

سفر دوره‌ای معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای آسیای مرکزی

«رابرت بلیک» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و قفقاز 24-23 آوریل (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) در رأس هیئتی وارد ازبکستان خواهد شد.

سفر دوره‌ای معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، رابرت بلیک معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و قفقاز 24-23 آوریل در رأس هیئتی وارد ازبکستان خواهد شد.

به نقل از روزنامه‌های امروز کشورهای آسیای مرکزی، در این سفر، بلیک ضمن ملاقات با مقامات بلندپایه ازبکستان مسائل مربوط به گسترش روابط بین آمریکا-ازبکستان در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی را مطرح خواهد کرد.

24 آوریل وی در ملاقات با دانشجویان، سیاست خارجی آسیای مرکزی را از نگاه آمریکا بررسی و تشریح خواهد کرد و سپس با مدیران مؤسسات خصوصی و تجار دیدار خواهد داشت.

25 آوریل وی عازم قزاقستان می‌شود. در این کشور وی با حضور در کنفرانس بین‌المللی «قلب آسیا» مسائل مختلف منطقه‌ای را بررسی خواهد کرد.

قبلا اعلام شده است که کنفرانس بین‌المللی قلب آسیا در «آلماتی» برگزار می‌شود و در آن مسائل مختلف منطقه‌ای و سیاسی و اوضاع عمومی افغانستان بررسی خواهد شد.

انتظار می‌رود که در این کنفرانس چالش‌های امنیت و ثبات منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

در این کنفرانس نمایندگان کشورهای ایران، آذربایجان، هند، چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، عربستان، امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه، و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی ناتو، سازمان ملل و سازمان همکاری‌ شانگهای نیز حضور دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول