اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار سفیر آمریکا با وزیر خارجه ازبکستان

چشم‌انداز همکاری‌های آمریکا و ازبکستان بررسی شد/ تلاش واشنگتن برای نفوذ بیشتر در «تاشکند»

در پی افزایش شایعات مبنی بر سکته قلبی رئیس‌جمهور ازبکستان، سفیر آمریکا در تاشکند با وزیر خارجه ازبکستان دیدار و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

چشم‌انداز همکاری‌های آمریکا و ازبکستان بررسی شد/ تلاش واشنگتن برای نفوذ بیشتر در «تاشکند»

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جورج کرول» سفیر آمریکا در ازبکستان در دیدار با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر خارجه این کشور وضعیت فعلی روابط دوجانبه،چشم انداز همکاری‌ها و نیز برخی مسائل بین‌المللی و امنیت منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داد.

طبق بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ازبکستان، سفیر آمریکا و وزیر خارجه ازبکستان ضمن این ملاقات در مورد جنبه‌های عملی اجرای توافقات حاصل‌شده در رایزنی‌های آمریکا و ازبکستان که در تاریخ 11-13 مارس 2013 (21-23 اسفند) در واشنگتن برگزار شد و همچنین در مورد تماس‌های آینده در سطوح مختلف نهادهای رسمی 2 کشور تبادل نظر کردند.

گفتنی است که در چارچوب برنامه رایزنی‌های سال 2013  که در ماه مارس در واشنگتن برگزار شد وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره و برخی از طرح‌های تازه در روابط دوجانبه را مورد بحث قرار داد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری در این مذاکرات  بر نقش چشمگیر ازبکستان در شبکه شمالی حمل و نقل تجهیزات و پرسنل نظامی آمریکا و مشارکت این کشور در پروژه‌های بسیار مهم زیربنایی در افغانستان، از جمله ساخت راه آهن و شبکه‌های انتقال برق تأکید کرد.

دیدار سفیر آمریکا با مقام وزیر خارجه ازبکستان در حالی انجام شده است که برخی منابع خبری از حمله قلبی «اسلام کریم اف» رئیس جمهوری ازبکستان خبر داده‌اند.

اگرچه منابع رسمی دولت ازبکستان این خبرها را به‌سرعت تکذیب کردند ولی غیبت کریم اف از مجامع عمومی  این کشور در 10 روز اخیر ، شایعات در مورد وضعیت سلامتی وی را بیشتر کرده‌است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول