اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پیش‌بینی 6.5 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن کشور

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال حقوق دولتی از معادن 6 هزار و 500 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی 6.5 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن کشور

وجیه الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه امسال 6 هزار و 500 میلیارد ریال برای جذب حقوق دولتی از معادن پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این مبلغ در سال گذشته 3 هزار و 500 میلیارد ریال بود که کل این مبلغ در سال 91 وصول شد.

جعفری در تشریح محل هزینه کردن این مبالغ گفت: براساس قانونی که اخیرا مصوب شده درآمد از حقوق دولتی 65 درصد به طرح‌های توسعه‌ای و اکتشاف معدنی، 15 درصد برای رفاه عمومی که اولویت با مناطق استخراج معادن است، 12 درصد به منابع طبیعی و سه درصد نیز به نظام مهندسی اختصاص می‌یابد.

جعفری اضافه کرد: همچنین از حقوق فروش سر معدن دولت نیز تنها یک درصد دریافت می‌شود چرا که براساس برآوردهای صورت گرفته 180 هزار میلیارد ریال فروش سر معدن است که تنها یک هزار و 800 میلیارد ریال آن معادل یک درصد توسط دولت وصول می‌شود.

این مقام حوزه صنعت و معدن کشور اظهار کرد: در حال حاضر 98 درصد معادن کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تنها دو درصد باقیمانده در اختیار سیستم دولتی است.

وی یادآور شد: 10 درصد از 98 درصد بخش خصوصی نیز به صورت تعاونی اداره می‌شود. 

انتهای پیام/60002/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول