اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشکده علوم و معارف حدیث دارالحدیث:

جلد دوم پایان‌نامه‌های حدیثی منتشر می‌شود

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث دارالحدیث از چاپ جلد دوم پایان‌نامه‌های حدیثی در سال آینده خبر داد.

جلد دوم پایان‌نامه‌های حدیثی منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام احمد غلامعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره‌ تحلیل‌نویسی در پژوهشکده علوم و معارف حدیث اظهار داشت: سه جلسه کارگاه تحلیل‌نویسی در سال گذشته به دلیل اهمیت تحلیل‌های موسوعه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با عنوان هم‌اندیشی حدیث و اقتصاد با حضور حدود 16 نفر از اساتید مطرح اقتصاد از جمله فعالیت‌های سال گذشته بود و در بخشی دیگر از فعالیت‌ها جلسه هم‌اندیشی تشریح آثار شیخ صدوق و نشست راهکارهای اجرایی کردن رشته تاریخ اهل بیت(ع) برگزار شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث دارالحدیث عنوان کرد: جلد دوم پایان‌نامه‌های حدیثی، مسند ابن ابی عمیر و تاریخ حدیث در سال آینده به چاپ خواهد رسید.

این مسئول شهادت‌نامه امام حسین(ع) در دو جلد، گزیده شهادت‌نامه امام حسین(ع) در یک جلد و شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث در چهار جلد را از دیگر آثار منتشر شده پژوهشکده علوم و معارف حدیث ذکر کرد.

غلامعلی با اشاره به حکمت‌نامه عیسی بن مریم گفت: بر اساس این حکمت‌نامه حضرت عیسی(ع) بر اساس روایات اسلامی معرفی می‌شود که امیدواریم در آینده به زبان‌های دیگر منتشر شود.

وی بیان داشت: «مدارک فقه اهل السنه علی نهج وسائل الشیعه» از دیگر آثار منتشر شده پژوهشکده علوم و معارف حدیث بود که در کنفرانس وحدت اسلامی با حضور ریاست مجلس و آیت‌الله اراکی رونمایی شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث دارالحدیث با اشاره به بحث تقریب یعنی نزدیک کردن شیعه و سنی گفت: تمام اعمال شیعیان در کتاب‌های معتبر سنیان دارای سند است.

این مسئول متذکر شد: جلد پنجم موسوعه امیرالمؤمنین(ع) به زبان ترکی استانبولی و منتخب حکم النبی به زبان بوسنیایی از دیگر آثار منتشر شده محسوب می‌شود.

غلامعلی با اشاره به نظارت بر گروه‌های پژوهشی اذعان داشت: مصاحبه‌های تخصصی با گروه‌ها و افراد انجام شده که بر اساس آن کارنامه پژوهشی برای همه افراد صادر شده است.

انتهای پیام/78003/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول