اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفتمین روز خاکسپاری شهدای گمنام

دعای پرفیض کمیل در جوار شهدای گمنام لنده قرائت شد

به مناسبت هفتمین روز خاکسپاری شهدای گمنام و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مسئولان در تپه نورالشهدای لنده دعای پرفیض کمیل در جوار قبور شهدای گمنام قرائت شد.

دعای پرفیض کمیل در جوار شهدای گمنام لنده قرائت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، به مناسبت هفتمین روز خاکسپاری شهدای گمنام در لنده مراسم پرفیض دعای کمیل با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تپه نورالشهدا قرائت گردید.

دعای کمیل از دعاهای رایج شیعیان است. مشهور است که دعای کمیل آن دعایی است که جبرائیل به خضر آموخت پس علی آن را به کمیل بن زیاد که از خواص وی بود آموخت.

این دعا، حاوی مضامین بلند عرفانی و شامل مجموعه‌هایی از سری جملات هم آهنگ ، که خواننده دعا در آن‌ها از خداوند طلب بخشایش گناهانش را می‌نماید. دعای کمیل در شب‌های نیمه شعبان و در هر شب جمعه خوانده می‌شود. به باور شیعیان برای آسودگی از شرّ دشمنان و گشایش روزی و آمرزش گناهان سودمند است.

درمیان اعمال عبادی دعا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که بهترین و والاترین کارها نزد خداوند با اوست. دعا نشان‌دهنده‌ی شناخت و معرفت خالق است، دعا بیانگر عجز و ضعف انسان در برابر خداوند است. دعا یعنی پاسخ و نیاز روحی خود است از این رو روزانه ده بار واجب است دعا کنیم و بگوییم «اهدا نا الصراط‌المستقیم». دعا وسیله‌ی جذب اعتنا و زمینه جلب رحمت الهی است.

مردم لنده باردیگر فضای شهر را معطر به بوی دعا و معنویت کردند.آنان آمدند تا با واسطه قرار دادن شهدا از رب العالمین  عفو، بخشش را نصیب خود کنند.

شهدا فضای شهرستان لنده را رنگ و بوی معنویت بخشیدند. آنان که خود رستگارانند واسطه فیض و کرم الهی هستند و مردم دست به دامان مقربان درگاه الهی شدند تا شاید خداوند به آبروی آبرو داران از گناه و معصیت و تباهی آنان را نجات بخشیده و به سرزمین نور و ایمان رهنمون سازد.

شب گذشته شور نشاط استغاثه و دعا در تپه نورالشهدا موج می‌زد و مردم با شوری وصف ناپذیر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

انتهای پیام/82013/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول