اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت:

97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‎شود/ مشکل ارز دارو برطرف شده

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی گفت: 97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود و سه درصد باقیمانده نیز ارزبری زیادی برای کشور دارند.

97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‎شود/ مشکل ارز دارو برطرف شده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آیتی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: از 97 درصد داروی تولیدی در کشور، حدود 50 درصد مواد اولیه آن از خارج کشور تامین می‎شود.

وی اضافه کرد: با اقدام بسیار خوبی که وزارت بهداشت در تولید مواد اولیه شروع کرده و به سرعت نیز در حال پیشروی است به زودی در روزهای آینده بعضی از آنها به بهره‎برداری خواهد رسید.

طرح پزشک خانواده تنها راه برون‎رفت از مشکلات بهداشتی و درمانی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته نیاز به ارز دارو حدود یک‌هزار و 700 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: اگر در تولید مواد اولیه دارو خودکفا شویم ارز دارویی مورد نیاز در کشور به کمتر از نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

آیتی با ابراز خرسندی از اینکه مشکل ارز دارو در کشور برطرف شده، بیان داشت: دولت، مبالغی که در قانون پیش‎بینی شده و مبالغی که مورد نیاز وزارت بهداشت بوده را تامین کرده است لذا مشکلی از لحاظ ارز دارو در کشور وجود ندارد.

وی در خصوص طرح پزشک خانواده تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‎ای که به واسطه قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شد، برنامه پزشک خانواده است که تنها راه برون‎رفت از مشکلات بهداشت و سلامت و درمان در کشور محسوب می‎شود.

طرح پزشک خانواده باعث کاهش هزینه‎های دولت می‎شود

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی با بیان اینکه کشورهای مترقی و حتی ثروتمند دنیا نیز برنامه پزشک خانواده را اجرا کردند، یادآور شد: این برنامه در کشورهای پیشرفته دنیا نیز موفق بوده و باعث کاهش هزینه‎های دولت شده است.

به گفته آیتی؛ عدالت در سلامت که از شعارها و اهداف بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است در طرح پزشک خانواده به صورت جامع‎تری محقق خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: وقتی برنامه‎ای وارد برنامه‎های توسعه‎ای کشور می‎شود قطعاً مورد تائید تمام دستگاه‎های کشور، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وزارت بهداشت طرح پزشک خانواده را با قوت پیگیری می‎کند

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده به عنوان یک وظیفه قانونی و ملی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت این برنامه را حتماً با قوت خوبی پیگیری خواهد کرد.

آیتی؛ از تلاش‎های بسیار خوب وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت و درمان در زمینه پیگیری برنامه پزشک خانواده تشکر کرد و متذکر شد: ایشان با تمام توان طرح مذکور را آغاز کردند البته در اجلاس یکی از روسای دانشگاه نیز گفتند که از این به بعد دیگر وزیر بهداشت نیستند بلکه وزیر برنامه پزشک خانواده خواهند بود.

انتهای پیام/83001/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول