اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی لاریجانی در مازندران/ بخش دوم و پایانی

تمام سلایق باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند / انتخابات سالم احتیاج به فضای آرام دارد

رئیس قوه مقننه گفت: همه سلایق باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند چون باعث می‌شوند همه مردم پشتیبان انتخابات باشند و محدودیتی نباشد.

تمام سلایق باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند / انتخابات سالم احتیاج به فضای آرام دارد

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در مراسم دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم عزت‌الله دامادی نماینده مردم سابق ساری در مجلس در مسجد جامع ساری، اظهار داشت: این جلسه، بزرگداشتی برای یک فرد خدوم از خطه مازندران است.

بزرگداشت فردی خدوم

وی ادامه داد: حضور مردم در چنین جلسه‌ای آن هم بعد از سال‌ها که از رحلت آن مرحوم می‌گذرد نشان‌گر این است که خدمات آن مرحوم، قابل توجه بوده است.

لاریجانی افزود: جلسه‌ای که مردم، نخبگان، علما، دانشمندان و آیات عظام، حضور خوبی دارند.

وی با ذکر یاد و خاطره شهید قاسمی، مرحوم کردان و مرحوم سلیم‌بهرامی، تصریح کرد: این جلسه برای همه ما باید جلسه‌ای باشد که ایجاد تنبه کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه مرگ و حیات، دو پدیده‌ای هستند که در زندگی انسان‌ها خلق شده، ادامه داد: خداوند این مسیر را برای تکامل انسان قرار داده است.

 مرگ و حیات از شاهکارهای خلقت است

وی یادآور شد: همه انسان‌ها در این آزمون قرار دارند و این مسیری است که برای اینکه انسان ارتقا یابد.

رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرگ در اندیشه اسلامی، دریچه‌ای است که انسان‌ها به یک وادی روشن‌تر رهنمون می‌شوند، اظهار داشت:‌ مرگ و حیات از شاهکارهای خلقت است و به تعبیر امام علی(ع) از نشانه‌های قدرت خدا است.

وی ادامه داد: تمدن‌هایی که مرگ را نابودی مطلق می‌دانند، دچار حیرت و سرگردانی هستند.

 آزادگی واقعی در پناه توحید محقق می‌شود

لاریجانی با اشاره به اینکه آزادگی واقعی برای انسان در پناه توحید محقق می‌شود، گفت: مرگ اندیشی و مرگ‌آگاهی از ویژگی‌هایی است که سبک زندگی مسلمان را می‌سازد.

وی با بیان اینکه دیگران از مرگ ترسیده و از آن می‌هراسند، خاطرنشان کرد: اما مسلمان، کسی است که توجه به مرگ دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در سنت اسلامی، مرگ، پل زندگی است، متذکر شد: ذکر موت، بالاترین عبادت است.

وی ادامه داد: همه مسائل به این دلیل است که سبک زندگی ما، سبک دیگری باشد و رهبری هم فرمودند به سبک زندگی توجه کنید.

لاریجانی با اشاره به اینکه رکن شیوه‌های زندگی در دنیا بر این اساس است که مرگ، خارج از تفکر آنها قرار گرفته و قبرستان‌ها را خارج از شهر بنا می‌کنند تا به آن فکر نکنند، اظهار داشت: اما در گذشته در سنت اسلامی ما هرجایی که بوستانی بوده، آرامگاه علما و بزرگان هم در  آنجا بنا شده است.

 حوزه‌های علمیه به فکر مسلمانان قوام داد

رئیس مجلس خاطرنشان کرد:‌ آنچه به فکر مسلمانان قوام داد، همان راهی است که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید دنبال کردند.

وی ادامه داد: بارها شنیدیم که رهبری به پیشرفت و توسعه کشور تاکید داشتند که بر اساس مکتب اسلام باشد.

  لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبری فرمودند امسال، سالی است که حماسه سیاسی محقق می‌شود، گفت: این نام‌گذاری بسیار دقیق است.

وی افزود: اگر به صحنه بین‌المللی نگاه کنید، می‌بینید که از روش‌های مختلفی، اراده ملت ما را آزمودند.

لاریجانی با اشاره اینکه در برهه‌ای از طریق نظامی‌گری وارد شدند و اراده مستحکم ملت، به آنها پاسخ داد، تصریح کرد: امروز هم زیرگرفتن معیشت مردم و اقتصاد کشور را از طریق آشفته‌سازی در مسائل سیاسی درون کشور، قصد ورود دارند و این شگرد را باید درست شناخت و  روش مبارزه با آن را درست درک کرد.

تنها کشور منطقه هستیم که مردم‌سالاری واقعی داریم

وی با بیان اینکه دشمن بر روی مسئله انتخابات در ایران تمرکز کرده است، ادامه داد: خودشان می‌دانند در بین کشورهای منطقه، ما تنها کشوری هستم که مردم سالاری واقعی داریم و مردم با رای خود، مسئولان را انتخاب می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: با وجود مسائلی که در برخی از این کشورها وجود دارد اما مسائل حقوق بشری را مطرح نمی‌کنند اما نسبت به ایران که دموکراسی دارد و مردم با این تراز فکری رای می‌دهند، به صورت مستمر مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مردم‌سالاری، نقطه قوت نظام اسلامی است، گفت: این موضوع، مانند موتور محرک انقلاب اسلامی است. 

کاندیداها بین خود و خدای خود قرار بگیرند

رئیس مجلس یادآور شد: کاندیداهایی که به میدان انتخابات می‌آیند توجه کنند، بین خود و خدای خود قرار گرفته و فکر کنند که آیا از پس کار برمی‌آیند.

وی با بیان اینکه نکته دوم، افراد و احزاب پشتیبان کاندیداها هستند، گفت:  این افراد که نمی‌خواهند به خاطر دیگران، دنیا و آخرت خود را از دست بدهند، این‌ها هم باید بدانند آیا با تلاش کاندیدای مورد نظر، مشکلات کشور رفع می‌شود یا نه، اگر به نتیجه رسیدند، یاری‌گر این افراد باشند.

همه سلایق در انتخابات حضور یابند

لاریجانی خاطرنشان کرد: همه سلایق باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند چون باعث می‌شوند همه مردم پشتیبان انتخابات باشند و محدودیتی نباشد.

لاریجانی یادآور شد: همه سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند تا آرا، رای ملت تلقی شود.

وی با بیان اینکه انتخابات سالم، احتیاج به فضای آرام و سنجیده دارد، ادامه داد: غبارآلود کردن فضای انتخابات، همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

لاریجانی متذکر شد: بی‌قانونی در انتخابات، همان چیزی است که در گذشته اتفاق افتاد.

بی‌قانونی توان کشور را ضعیف می‌کند

وی با اشاره به اینکه انتخابات، توان کشور را افزایش می‌دهد، ادامه داد: اما اگر بی‌قانونی حاکم باشد، توان کشور را تضعیف می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: مغشوش سازی و دردسرسازی سیاسی، کاری است که آمریکایی‌ها خواهان آن هستند.

این مسئول افزود: سر و صدا راه انداختن چه قبل از انتخابات یا بعد از آن، به معنای تخریب توان ملی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: نگاه دردمندانه بر وضع موجود کشور این است که افرادی که صاحب صلاحیت و توان‌مند هستند بتوانند با رای خوب مردم، بر سر کار بیایند و این به معنای حماسه است.

نیازمند فضای مناسب اقتصادی هستیم

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم که نیازمند فضای مناسب اقتصادی هستیم، ادامه داد: شرایط اقتصادی ما سخت است.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی مربوط به مسائل بین‌المللی و بخشی هم ساز و کار داخلی است، خاطرنشان کرد: باید روحیه کاری در کشور قوی شود.

وی با بیان اینکه امروز هیچ وظیفه‌ای مهم‌تر از خدمت به مردم نیست، گفت: اگر جوانان شغل ندارند باید فضای کار ایجاد شود.

در زمینه تولید دچار رکود هستیم

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز در زمینه تولید، دچار رکود هستیم، تصریح کرد: مازندران زمینه خوبی برای تولید دارد هرچند که در زمینه صنعت، مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محور کار این استان باید تولید باشد، افزود: زمین‌های این استان، حاصل‌خیز است و بخش مهمی از محصولات استراتژیک کشور، مربوط به مازندران است و بیشترین حجم تولید برنج را دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از غرب مازندران، تبدیل به ویلا شده، اضافه کرد:‌ این عقلایی نیست که زمین حاصل‌خیز به ویلا تبدیل شود.

ویلاسازی نباید در زمین‌های زراعی صورت گیرد

وی با بیان اینکه مدیران استان به این موضوع توجه کنند، گفت: اگر این زمین‌ها از بین رفت، دیگر زمینی برای کشت برنج ندارید.

لاریجانی با اشاره به اینکه مخالف ویلاسازی نیستیم، تصریح کرد: اما ویلاسازی نباید در زمین‌های زراعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت باید آگاهانه باشد، اظهار داشت: اگر مازندران و گیلان سهم زیادی در تولید برنج کشور دارند این موضوع باید صیانت شود.

به کشاورزان رسیدگی شود

این مسئول خاطرنشان کرد: باید به کشاورزان رسیدگی شود تا بتوانند از زمین استفاده مطلوب کنند و چرخه اقتصاد آنها فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه از برکات جمهوری اسلامی، ایجاد زیرساخت در مناطق محروم و دور افتاده است، ادامه داد: امکانات در روستاها وجود دارد  اما باز هم مهاجرت صورت می‌گیرد.

لاریجانی یادآور شد: اگر مازندران بخش مهمی از اقتصاد کشور را سامان می‌دهد باید توجه کنیم این ظرفیت از بین نرود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در اقتصاد باید فراهم شود، گفت: اگر اقتصاد بخواهد توان‌مند باشد با حرکت دولتی، امکان‌پذیر نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس اصرار دارد که اصلاحات اقتصادی باید از اصلاح تولید آغاز شود، متذکر شد: تسهیلات بانکی باید برای رونق تولید باشد.

وی با بیان اینکه حماسه اقتصادی از رهگذر ارتقای تولید کشور محقق می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با انتخاباتی که انجام می‌شود فضا برای کار و تلاش و زحمت بی‌شائبه برای ملت فراهم شود.

به گزارش فارس، تعدادی معدودی از افراد حاضر در مسجد جامع ساری با عکس‌های مرحوم علی کردان در این مراسم حضور یافته بودند که به وسیله نیروهای حفاظتی به خارج از فضای مسجد هدایت شدند.

انتهای پیام/86007/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول