اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ارتش صورت گرفت

ساحل شمالی و استراتژیک جاسک شاهد رژه ارتشیان منطقه ولایت

همزمان با روز ارتش در جاسک منطقه دوم ولایت اقدام به برگزاری رژه با حضور نیروهای مسلح کرد.

ساحل شمالی و استراتژیک جاسک شاهد رژه ارتشیان منطقه ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، مراسم صبحگاه مشترک و رژه نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه جاسک واقع در شرقی‌ترین بخش هرمزگان به مناسبت گرامیداشت 29 فروردین در میدان گلزار شهدای این شهر بندری برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد غلامی امام جمعه جاسک در این مراسم با برشمردن ویژگی‌های ارتش گفت: ارتش ایران ارتشی ارزشی و مکتبی است که آرمان‌های آن برآمده از، مجاهدت، دینداری و دفاع از آرما‌ن‌های انقلاب و نظام است.

ابوذر مهدی‌نخعی فرماندار جاسک نیز ارتش را بازوی توانمند و مقتدر نظام و ملت خواند و افزود: ارتش ایران همواره در سدی محکم برای ماجراجوی‌های دشمنان و کینه‌توزان بوده است.

وی ادامه داد: ارتش در طول جنگ تحمیلی هر چه در کف و توان داشت در راستای دفع حملات و تعرض‌ها به کار گرفت.

فرماندار جاسک با بیان اینکه امروز ارتش در بخش‌های مختلف نیروی متخصص و کارآمد به شمار می‌رود اضافه کرد: تاکنون بارها و بارها ارتش ثابت کرده است که در منطقه و حتی جهان از ابعاد مختلف بی‌نظیر است.

همچنین طی امروز به پاس تجلیل از شهدای ارتش و شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح در گلزار شهدای این شهر مراسم غباروربی با حضور امام جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار، جانشین فرمانده نیروی دریایی منطقه دوم و جمعی از مسئولان ادارات و ارگان‌ها، فرماندهان و یگان‌های نظامی و انتظامی و فرمانده بسیج مقاومت سپاه و اقشار مختلف مردم شهرستان جاسک برگزار شد.

یادآور می‌شود، علاوه بر یگان‌های نیروی دریایی ارتش و یگان‌های نمونه نیروی دریایی منطقه دوم ولایت، یگان‌هایی از پدافند جنوب شرق، نیروی دریایی سپاه پاسداران مستقل امامت، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم رژه رفتند.

جاسک منطقه‌ای حساس و استراتژیک در مباحث دفاعی است، این منطقه تسلط مناسبی بر روی دریای عمان و اقیانوس هند دارد و همواره در طول تاریخ این منطقه برای استراتژیست‌های نظامی دفاعی مهم و دارای جایگاهی ویژه بوده است.

در حال حاضر پایگاه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پایگاه‌ سپاه در این منطقه مستقر است.

جاسک شرقی‌ترین شهرستان هرمزگان محسوب و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همجوار است.

انتهای پیام/88005/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول