اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین:

رژه نیروهای مسلح نیروی محرکه کشور است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین، رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیروی محرکه کشور خواند و گفت: تفاوت ارتش ایران با سایر کشور‌ها خدمت در رکاب ولی امر است.

رژه نیروهای مسلح نیروی محرکه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین امیر سرتیپ دوم محمد رضایی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان، تفاوت نیروهای مسلح ایران با سایر کشور‌ها را در نوع خدمت آن‌ها دانست و اظهار داشت: هدف ارتش سایر کشور‌ها حفاظت از کیان و تاج و تخت و خدمت به قدرتمندان است؛ در حالی که ارتش جمهوری اسلامی ایران پا در رکاب ولی امر حرکت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه کشورهای مختلف برای به نمایش گذاشتن صلابت، توان نظامی و دفاعی خود اقدام به برگزاری رژه می‌کنند، افزود: در کشور ایران نیز بنا به فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب در فروردین ماه 1358 ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت نخستین مراسم رژه خود را برگزار کرد و از آن پس نیز همه ساله و حتی در دوران دفاع مقدس این وظیفه به خوبی در چنین روزی با عنوان روز ارتش به انجام رسیده است.

وی روز 29 فروردین را میعادگاه غیور مردان امت اسلامی برای دل سپردن به پیام تاریخی امام خواند و خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه شش عملیات پی در پی از جمله فتح المبین، والفجر یک و کربلای 9 را در دوران دفاع مقدس رقم زدند و نباید فراموش کرد که امنیت فعلی حاکم بر کشور مرهون همین جانفشانی‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: در این روز بخشی از نیروهای لشکر 16 زرهی قزوین و یگان حافظ صلح این لشکر به عنوان یگان‌های نمونه در تهران رژه می‌روند.

رضایی یادآور شد: یگان حافظ صلح لشکر 16 زرهی قزوین که متشکل از نیروهای دوره دیده و مسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی است، تنها یگان حافظ صلح در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی ارج نهادن به دلیرمردی‌های شهدا و ایثارگران را از اهداف برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش ذکر کرد و ادامه داد: در سال جاری نیز یگان‌ها و پادگان‌های نظامی هر استان با اجرای چنین برنامه‌هایی ضمن تجدید میثاق با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش را نمایش می‌دهند.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول