اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

کوچکترین تعرض به اموال بیت‎المال خیانت به حقوق مردم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با تاکید بر اینکه بیت‎المال «حق‎الناس» است، گفت: کوچکترین تعرض به اموال بیت‎المال خیانت به حقوق مردم محسوب می‎شود.

کوچکترین تعرض به اموال بیت‎المال خیانت به حقوق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد صبح امروز در جلسه حفظ و رعایت حقوق بیت‎المال در جمع کارمندان، کارکنان و هیئت امنای مساجد اظهار داشت: در نظامی که بر پایه دین الهی شکل گرفته باید تلاش شود تا از سرمایه‎های عمومی به خوبی حفظ و صیانت شود.

وی با تاکید بر اینکه «غفلت» میوه تلخ گمراهی است، خاطرنشان کرد: شیطان که دشمن آشکار و قسم خورده انس و جن است همواره انسان را طواف می‎کند تا شاید روزنه کوچکی برای ورود خویش پیدا کند.

مسئولان حساسیت بیشتری نسبت به حفظ بیت‎المال داشته باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه حتی انسان‎های باتقوا و با ایمان نیز از حربه‎های شیطان مصون نیستند، ادامه داد: اگر انسان از روی غفلت، مال حرامی را نادانسته وارد زندگی خود کند آن لقمه حرام مسبب دیگر کارهای حرام خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد با اشاره به اینکه پیامدهای لقمه حرام علاوه بر شخص خاطی، گریبانگیر خانواده وی نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: بیت‎المال تنها شامل مال و اموال دولتی نیست بلکه استراحت در ساعات اداری که باید صرف خدمت‎رسانی به مردم شود و یا اینکه بیش از اندازه از تلفن اداره برای کارهای شخصی استفاده کند و نیز وام‎هایی که اداره برای اموری خاص به کارکنان می‎دهد فاکتورسازی کرده و در راه‎های دیگری خرج کند اینها نمونه‎های بارزی از دام‎های شیطان است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و کارمندان دولت، باید حساسیت بیشتری نسبت به حفظ بیت‎المال داشته باشند، گفت: همانطور که حضرت علی (ع) در نهج‎البلاغه، زیاده‎روی در هزینه‎های بیت‎المال را ضرر به اموال مسلمانان می‎داند نشانه‎ای از اهمیت حقوق بیت‎المال دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان گفت: اگر هر یک از مسئولان به وظایف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... به عنوان ارکان اصلی جامعه به خوبی عمل کرده و در وظایف‎شان کوتاهی نکنند و در این راستا مردم نیز همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند، حقوق آنها به یکدیگر ادا شده و یقینا آثار و برکات آن نصیب جامعه می‎شود.

انتهای‌پیام/83001/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول