اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و دارای سوابق درخشان مدیریتی باشد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: انتخابات ریاست جمهوری امر ساده‌ای نبوده و شخص رئیس دولت نیز باید فردی جامع و کامل از هر نظر باشد و ویژگی‌هایی چون ولایت‌مداری، سوابق درخشان مدیریتی و توانایی در او دیده شود.

رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و دارای سوابق درخشان مدیریتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: مراجع تقلید و علمای شیعی در طول تاریخ همواره این مسئله را در برابر اهل سنت عنوان کرده‌اند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) سفارشات فراوانی در زمینه رعایت احترام آن بانوی بزرگوار اسلام داشتند؛ در روایتی از حضرت محمد(ص) آمده است که خشم و غضب فاطمه خشم الهی است و رضایت فاطمه رضایت خداوند را در پی دارد؛ ذکر و نام آن بانوی بزرگوار در آیه تطهیر و جریان مباهله به چشم می‌خورد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس روایات و احادیث هر کس که امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است گفت: این عدم معرفت حتی اگر برای یک لحظه هم باشد مرگ جاهلی را در پی دارد.

وی ادامه داد: عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) از امور مسلم بوده و رفتار و گفتار آن حضرت برای مسلمانان به ویژه شیعیان حجت و دلیل خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: زمانی که دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) ظلم به حضرت علی(ع) را مشاهده فرمودند به مسجد رفتند و خطبه‌ای مفصل در دفاع از ولایت ایراد فرمودند؛ ظلمی که به حضرت زهرا(س) در این جریان رفت بهترین و محکم‌ترین دلیل در اثبات حقانیت امیرالمومنین(ع) و تخلف برخی اشخاص است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به دوران بیماری حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان داشت: ایشان در آن هنگام از دو نفر ناراضی بودند و زمانی که آن دو شخص برای جلب رضایت به عیادتش آمدند از آنها روی برگرداند و فرمود خداوندا تو شاهد باش که من از این دو ناراضی هستم.

وی در ادامه به شرایط حساس داخل کشور اشاره کرد و افزود: در خبرها آمده بود که 25 نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند؛ در شرایطی که ملت ایران برای خلق حماسه سیاسی آماده می‌شوند و همگان وظیفه دارند زمینه‌ساز حضور حداکثری باشند، این تعدد کاندیداها موجب تشتت می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه حماسه سیاسی در صورت کاهش تعداد کاندیداها و اجماع مردمی بر روی فرد یا افرادی خاص محقق می‌شود گفت: انتخابات ریاست جمهوری امر ساده‌ای نبوده و شخص رئیس دولت نیز باید فردی جامع و کامل از هر نظر باشد و ویژگی‌هایی چون ولایت‌مداری، سوابق درخشان مدیریتی و توانایی در او دیده شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: از همین تریبون اعلام می‌کنیم که نامزدهای ریاست جمهوری باید بنشینند و از میان خود فردی را که شرایط لازم در او جمع است انتخاب و معرفی کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله در سیستان و بلوچستان گفت: این زلزله در منطقه‌ای مسکونی نبوده و خسارات چندانی بر جای نگذاشته است اما مسئولان نیز باید به فکر باشند و برای پیشگیری از خسارات ناشی از اینگونه حوادث چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/78004/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول