اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی تیم عملیاتی شبکه بهداشت دیلم در مناطق زلزله‌زده

نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی خانوارهای زلزله‌زده انجام شد

از سوی تیم عملیاتی شبکه بهداشت دیلم در مناطق زلزله‌زده نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی خانوارهای زلزله‌زده دشتی انجام شد.

نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی خانوارهای زلزله‌زده انجام شد

مسئول سوانح و حوادث شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: به محض ورود تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان دیلم در منطقه زلزله‌زده شنبه با گرفتن نقشه‌ها از معاونت بهداشتی دو تیم 3 نفره شهرستان اقدام به بازدید از محل سکونت خانوارها در چادرهای امدادی کردند.

علیرضا توکلی مهر که خود در منطقه زلزله‌زده حضور یافته بود گفت: اقدامات و خدمات بهداشتی مختلفی برای کمک به مردم زلزله‌زده شهر شنبه و روستای کردلان انجام شد.

وی بیان کرد: بازدید تیم‌های بهداشتی از محل سکونت خانوارها که در چادرهای امدادی سکونت داشتند، توزیع اقلام بهداشتی و مصرفی مثل دستمال کاغذی، صابون مایع، کیسه زباله، پشه بند، مایع ظرفشویی، پوشاک بچه و پد بهداشتی در بین خانوارها بخشی از اقدامات انجام شده است.

کارشناس دبیرخانه سوانح و حوادث شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم تصریح کرد: گزارش موارد شکستگی لوله‌ها به معاونت بهداشتی، نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی خانوارها، کلرسنجی از شبکه لوله کشی، پیگیری از خانوارهایی که دارای دام بودند و دام‌هایشان زیر آوار مانده بود برای دفن بهداشتی دام‌ها و پیگیری مشکلات بهداشتی زنان باردار از دیگر خدمات انجام شده توسط تیم‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده بود.

توکلی مهر گفت: تیم پزشکی بهداشت و درمان دیلم ضمن بازدید از سطح روستای سنا در روز دوم و پیگیری تمام فعالیت‌ها در سطح روستا، موضوع واکسن کودکان زیر یک سال در روستای کردلان را هم انجام دادند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با معاونت بهداشتی استان برای برنامه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: غربالگری و پیگیری بیماران واگیر و غیرواگیر مثل بیماران فشارخونی، تالاسمی، دیابتی و بیماران اسهالی و آموزش در خصوص مارگزیدگی و عقرب گزدیدگی برای دریافت آنتی سرم از دیگر اقدامات انجام شده توسط تیم‌های پزشکی شبکه بهداشت و درمان دیلم در مناطق زلزله‌زده دیلم بود.

توکلی مهر بیان داشت: آموزش در ارتباط با دریافت شامپوی پرمترین برای جلوگیری از پدیکلوزیس، گزارش روزانه موارد خطر بیماری‌ها به واحد بیماری‌های مرکز بهداشتی درمانی و ارجاع بیمارانی که داروهای آنها زیر آوار پنهان شده‌اند به مرکز بهداشتی درمانی برای دریافت دارو از دیگر اقدامات اکیپ‌های پزشکی اعزامی شهرستان دیلم به مناطق زلزله‌زده بوده است.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول