اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جمعیت الوفاق بحرین خبر داد

دستگیری ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۴ بحرینی در یک ماه

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد در ماه گذشته نیروهای آل خلیفه بیش از 100 بحرینی را دستگیر و 24 تن را زخمی کرده‌اند.

دستگیری ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۴ بحرینی در یک ماه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، هادی الموسوی مسئول کمیته آزادی و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه با وجود انتشار «گزارش بسیونی» همچنان به شکل فزاینده‌ای به سرکوب‌های خود ادامه می‌دهد.

گزارش بسیونی توسط نماینده ویژه پادشاه بحرین برای بررسی نقض حقوق بشر پس از اعتراضات سال 2011 در این کشو ربود تهیه شد که طی آن تاکید شد، اعتراضات در این کشور بدون دخالت خارجی است و موارد متعددی از سرکوب‌های علیه مردم روی داده است.

الموسوی در نشست خبری گفت که سرکوب‌ها بخش جدای ناپذیر گزینه امنیتی حکومت است که هزینه مادی و معنوی زیادی برای کشور ایجاد کرده است.

وی اعلام کرد که نیروهای امنیتی تنها در ماه گذشته 98 بحرینی را دستگیر کرده‌اند. همچنین 24 نفر از مردان بحرینی و 5 تن از زنان در حملات نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

بنابراین گزارش نیروهای امنیتی 7 کودک را نیز دستگیر کرده‌اند.

مسئول کمیته آزادی و حقوق بشر جمعیت الوفاق خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه 70 حمله شبانه هم در یک ماه داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد که بکارگیری سلاح ممنوعه شوزن توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه منجر به کشته شدن 17 بحرینی و زخمی شدن صدها تن دیگر از جمله کور شدن یک کودک 5 ساله شد.

سلاح شوزن با گلوله‌های ساچمه‌ای که در هوا منتشر می‌شود یک سلاح ممنوعه است که توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الموسوی در ادامه با ابراز نگرانی درباره احکام صادر شده برای زندانیان سیاسی در بحرین، نسبت به وضعیت زندانیان که برخی از آنها بیمار هستند، هشدار داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول