اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 روز نام نویسی انجام شد

حضور چهره‌های سرشناس برای انتخابات شورای شهر خراسان شمالی

برخی چهره‌های سرشناس خراسان شمالی برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان طی دو روز گذشته به فرمانداری‌ها رفته و نام‌نویسی کردند.

حضور چهره‌های سرشناس برای انتخابات شورای شهر خراسان شمالی

به گزارش فارس خبرگزاری فارس از بجنورد، این افراد که پیش از این در مسئولیت‌های مختلف در استانداری، شهرداری و شورای شهر بوده ضمن حضور با ارائه مدارک نسبت به کاندیداتوری خود در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

همچنین در بین این افراد چهره‌هایی که سوابق فعالیت سیاسی را داشته به چشم خورده که به طور حتم حضور این افراد به شور انتخاباتی خرداد ماه خواهد افزود.

قائم مقام ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته در مهلت قانونی 236 نفر ثبت‌نام کردند، گفت: شهرستان بجنورد با 33 نفر، شیروان 77 نفر و فاروج 37 نفر بیشترین ثبت‌نام‌ها در این استان را برای چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته‌اند.

ابوالحسن وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین شمار ثبت‌نام کنندگان برای این انتخابات را در همین مدت برای شهرستان‌های مانه و سملقان 28 نفر، جاجرم 19 نفر، گرمه 13 نفر و راز و جرگلان یک نفر عنوان کرد.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: 11 نفر از ثبت‌نام کنندگان زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.

قائم مقام ستاد انتخابات استان خراسان شمالی گفت: پیش از این و در روز شنبه 24 فروردین ماه، پیش ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی آغاز شد.

وی ارائه اصل شناسنامه عکس دار و 2 نسخه تصویر تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن، چهار قطعه عکس جدید در ابعاد سه در چهار سانتی متر و اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس قانون جدید اعضای شورای اسلامی در روستاهای بالای 200 خانوار باید خواندن و نوشتن بدانند و افراد در روستاهای بالای 200 خانوار باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم، در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت دارای مدرک فوق دیپلم و در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل باشند.

به گزارش فارس، خراسان شمالی هم اکنون دارای 18 شهر است.

مراکز بخش‌های مرزی جرگلان و غلامان نیز بنا به اعلام استانداری به شهر ارتقا یافته‌اند.

انتهای پیام/63002/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول