اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

کارت ملی هوشمند امکان جعل را به حداقل می‌رساند

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سیستم صدور اسناد به شکل الکترونیکی به ویژه کارت ملی هوشمند امکان جعل در این حوزه را به حداقل می‌رساند.

کارت ملی هوشمند امکان جعل را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی ظهر امروز در نشست شورای وقایع حیاتی در اردبیل اظهار داشت: امسال در راستای سیاست کشوری مبنی بر صدور کارت ملی هوشمند، در استان اردبیل اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده تا بتوانیم در یک فرایند تدریجی کارت ملی هوشمند را برای متقاضیان صادر کنیم تا زمینه‌ای فراهم آید آنها بیش از هر زمان دیگر بتوانند از خدمات ارائه شده در کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرشیو الکترونیکی خاطرنشان کرد: مردم برای دریافت خدمات مربوط به شناسنامه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از طریق سامانه ثبت احوال و تنوع خدمات ثبتی می‌توانند از مزایای صدور کارت‌های شناسایی و هویتی استفاده کنند.

مدیرکل ثبت احوال اردبیل یادآور شد: امکان صدور شناسنامه و عکس‌دار کردن سجلی و پاسخگویی به استعلامات در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌آید و افراد می‌توانند بدون مراجعه به محل تولد در همان محل زندگی خود از مزایای در نظر گرفته شده در این حوزه استفاده کنند.

امینی گفت: ثبت اطلاعات بیومتریک افراد از جمله انگشت‌نگاری و امضای دیجیتالی از جمله شاخصه‌های کارت هوشمند است که قابلیت جعل این کارت را به حداقل رسانده و بر خلاف کارت ملی فعلی، زمینه سوء استفاده را از بین می‌برد.

این مسئول با اعلام اینکه این کارت می‌تواند در شناسایی افراد در حوادث مختلف موثر باشد، عنوان کرد: این کارت در شناسایی افراد در وقوع حوادث رانندگی، جرایم و مسائل امنیتی نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان داشت: دسترسی 24 ساعته به اطلاعات فردی و از بین رفتن مکان در ارائه خدمات ثبت احوال از شاخصه‌های کارت ملی هوشمند است که این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند در کمترین فرجه و فرصت زمانی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

امینی به ثبت وقایع چهار‌گانه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در مهلت مقرر اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل وضعیت ثبت وقایع چهار‌گانه حتی زودتر از مهلت مقرر انجام شده و بیش از 98 درصد در این زمینه توفیق داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه به زودی و تا چند روز آینده نتایج و آمار و ارقام مربوط به ثبت وقایع چهار‌گانه به صورت نهایی استخراج شده و اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با سرعت عملی که در حوزه‌های مختلف داریم ارائه خدمات با کمترین فرصت‌سوزی همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به نزدیکی انتخابات و آمادگی ثبت احوال برای صدور شناسنامه با هدف شرکت در انتخابات برای متقاضیان گفت: نیروهای ما تلاش وافری دارند تا در اولین فرصت به درخواست‌های تغییری در اسناد هویتی پاسخ دهند تا در مهلت مقرر امکان شرکت و حضور هموطنان در انتخابات بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول