مهدی چقایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: صدور این کارت نیازمند زیرساختها و امکانات لازم است که امید میرود در سال جاری اعتبارات مورد نیاز برای صدور این کارتها تامین شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استقرار دولت الکترونیک از اهم اهداف نظام است و کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین مباحث زیرساختی برای استقرار دولت الکترونیک محسوب میشود که طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید این کارتها صادر و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
به گفته وی داشتن امضای الکترونیکی، اثر انگشت، کاهش سوءاستفادهها از مزایای کارت هوشمند ملی به شمار میرود.
مدیرکل ثبتاحوال استان مرکزی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی با ضریب امنیتی بالا و توانایی کاربردی شدن به جای بسیاری از کارتهای شناسایی موجود کاربردهای مختلفی دارد، افزود: این کارت امکان احراز هویت فرد بصورت دیجیتالی در فضای مجازی را فراهم کرده و دارای امضای دیجیتال برای اسناد الکترونیکی است.
چقایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای طرح مهاجرت از اولویتهای این نهاد در سال جاری به شمار میرود، گفت: طرح مهاجرت با هدف فرهنگسازی در زمینه استفاده از کدپستی شهروندان به مرحله اجرا در میآید.
وی خاطرنشان ساخت: به وسیله کدپستی ثبت احوال مهاجرت و جابجایی افراد را رصد میکند تا بتواند تغییرات مهاجرتی را به وسیله آمارهای جمعیتی مکان محور تولید و در اختیار سایر دستگاهها قرار دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از مردم خواست برای موفقیت برنامهریزیهای کلان کشور با اعلام به موقع تغییر نشانی خود ثبت احوال را در این مهم یاری کنند.
چقایی در ادامه از صدور 129 هزار و 241 جلد شناسنامه مکانیزه ویژه افراد بالای 15 سال خبر داد.
انتهای پیام/87002/ت20/ث3001