اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری یزد خبر داد

راه‌یابی "صبا" در بخش ملی هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت

سرپرست حوزه هنری استان یزد از راه‌یابی فیلم "صبا" ساخته بانوی فیلمساز یزدی به بخش ملی هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت خبر داد.

راه‌یابی "صبا" در بخش ملی هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت

سیدناصر امامی میبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه از میان 413 فیلم رسیده به دبیرخانه هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت، 45 اثر در دو بخش ملی و استانی انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: فیلم داستانی صبا به کارگردانی رقیه توکی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری یزد تولید شده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و خوش درخشیده است.

وی افزود: این فیلم که در مدت 16 دقیقه تولید شده، روایتگر ایثار و فداکاری دختری است که پس از مرگ خواهرش، سرپرستی خواهرزادگانش را بر عهده می‌گیرد و ....

امامی میبدی با اشاره به اینکه سهیلا گلستانی، جعفر دل‌‌دلزاده، محمد بینایی، مهسا میرجلیلی و فرزاد توکلی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند، ادامه داد: مدیر تولید این فیلم، مهدی جعفری و تصویربرداری آن بر عهده روزبه رایگا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: صداگذاری و تدوین این اثر را به ترتیب طاهر پیشوایی و محمدرضا حاجی غلامی بر عهده داشته‌اند و ابراهیم ایرج‌زاد، صدابرداری و علی مزیدی آهنگسازی آن را انجام داده‌اند.

امامی میبدی یادآور شد: فیلم صبا سال گذشته موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه سوره تهران شده و به بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز راه یافته بود.

وی اظهار داشت: این فیلم تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی همچون نهمین جشنواره فیلم زنان آسیایی هند، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی، یازدهمین جشنواره فیلم چشم سوم هند و چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تامپره فنلاند شرکت کرده است.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت، اردیبهشت ‌ماه امسال در بندرعباس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول