اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد:

بیش از 46 هزار واحد مسکن روستایی در یزد مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 46 هزار و 500 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

بیش از 46 هزار واحد مسکن روستایی در یزد مقاوم‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا قربانیان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بیش از 90 درصد روستاها در برابر حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله و طوفان آسیب‌پذیر هستند به همین دلیل بهسازی واحدهای مسکن روستایی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی افزود: کار بهسازی مسکن روستایی عملا از سال 1374 آغاز شد اما در طول چند سال اخیر شدت گرفته است به نحوی که در مجموع هزار و 387 روستای استان یزد، تاکنون 46هزار و 500 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

قربانیان خاطرنشان کرد: 27هزار مورد از این تعداد، معادل 60 درصد واحدهای مقاوم‌سازی شده، از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات 12.5 میلیون تومان با اقساط 15 ساله و سود پنج درصد است، از روستاییان خواست برای دریافت این تسهیلات و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

قربانیان تاکید کرد: این تسهیلات به طور 100 درصد در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی مورد استفاده قرار گرفته و کوچکترین انحرافی در این تسهیلات وجود نداشته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در سه مرحله اعطا شده و شناژ عمودی و افقی و کلاف سقف مدنظر ناظران بوده است و سه ناظر، مراحل مختلف ساخت و ساز این واحدها را تایید کرده‌اند تا مرحله بعدی وام به متقاضیان اختصاص یافته است.

قربانیان تصریح کرد: کار نظارت بر ساخت و سازهای روستایی، به مراتب بهتر و اصولی‌تر از شهرهاست.

وی اظهار امیدواری کرد؛ روستاهای استان یزد به درجه‌ای از مقاومت برسند که هیچ‌یک از حوادث طبیعی نتواند ویرانی گسترده در این روستاها ایجاد کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بخش مسکن شهری این بنیاد در استان یزد عنوان کرد: از ابتدا تا پایان سال 90، بالغ بر 5هزار و 600 واحد مسکونی در سطح شهرها و قسمتی نیز در روستاهای استان یزد احداث شده که ساخت این واحدها در قالب مسکن اقشار کم‌درآمد تعریف شده است.

قربانیان عنوان کرد: در سال گذشته 320 واحد مسکونی در این قالب وارد مرحله احداث شده که امیدواریم تا پایان سال جاری، این واحدها تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان شود.

وی یادآور شد: مسکن مهر نیز با تفویض وزارت راه و شهرسازی در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شد.

قربانیان اظهار داشت: در استان یزد 18 شهر جزو شهرهای زیر 25هزار نفر هستند که تاکنون در آنها بالغ بر  چهار هزار واحد مسکن مهر احداث شده که از این تعداد تاکنون 2هزار و 500 واحد به متقاضیان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای دیگری نیز در شهرهای زارچ، خضرآباد و تفت در دست احداث است.

قربانیان همچنین از طرح هادی به عنوان دیگر فعالیت قابل توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: در استان یزد هزار و 387 روستای دارای سکنه شناسایی شدند که این طرح در 335 روستا به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی، توسعه و عمران روستاها را به دنبال دارد، عنوان کرد: در طرح هادی در مجموع افق 10 ساله روستاها در زمینه احداث خیابان، فضای سبز، بهسازی بافت تاریخی و ارزشمند روستاها و ... پیش‌بینی شده است.

قربانیان بیان کرد: کار مطالعه پنج روستای دارای بافت تاریخی ارزشمند نیز در استان یزد انجام شده که عملیات اجرایی آن در دو روستای نایبند و شمسی آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور 2هزار و 300 جلد سند روستایی تا پایان سال گذشته در روستاهای استان یزد خبر داد و افزود: برای شهرهای زیر 25هزار نفر نیز برنامه صدور سند برای مالکان واحدهای مسکونی در دستور کار است و هم‌اکنون هزار و 400 جلد سند برای مالکان این شهرها در مراحل صدور و تحویل است.

به مناسبت 21 فروردین‌ ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 58 به عنوان نخستین نهاد سازندگی در کشور، از 21 تا 31 فروردین به عنوان دهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یاد می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول