اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

سرمایه‌گذاری 131 میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ثبت 171 شرکت با سرمایه 131 میلیارد ریال در سال گذشته در این منطقه خبر داد.

سرمایه‌گذاری 131 میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذار در این منطقه اظهار کرد: از سال 84 تاکنون 629 شرکت با سرمایه ثبتی هزار و 803 میلیارد ریال در این منطقه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور 171 شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی ثبت شده است، گفت: این رقم با میزان 109 شرکت ثبت شده در سال 90، از رشد 57 درصدی ثبت شرکت در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی معنوی این منطقه برخوردار است.

رحیمی، با تصریح بر اینکه از این تعداد 23 شرکت خارجی و 148 شرکت داخلی هستند، یادآور شد: حوزه فعالیت 136 شرکت در بخش بازرگانی، 13 شرکت در حوزه صنعتی و 22 شرکت نیز در زمینه خدمات است.

وی درباره دلایل افزایش ثبت شرکت از طرف سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری با هدف تجمیع، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در ارائه تمام خدمات مربوط به فعالیت سرمایه‌گذاران از جمله دلایل این سرمایه‌گذاری است.

این مسئول ادامه داد: زمینه اصلاح و بازبینی روند امکان صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی و ثبت شرکت در یک روز کاری فراهم شده است و راه‌اندازی صندوق مراسلات به عنوان مکان موقت فعالیت در مراحل مذکور از جمله برنامه‌های اجرا شده به منظور تسهیل مراحل سرمایه‌گذاری است.

به گفته وی، با ثبت 171 شرکت در سال 91، تعداد شرکت‌های ثبت شده از زمان آغاز فعالیت این منطقه به 629 شرکت رسیده است.

رحیمی اضافه کرد: بیش از 90 درصد از شرکت‌های ثبت شده اکنون با اخذ پروانه بهره‌برداری در حال فعالیت هستند.

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی، حجم سرمایه‌گذاری ثبت 171 شرکت‌ در منطقه آزاد انزلی را حدود 131 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حجم سرمایه‌های 629 شرکت ثبتی در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی معنوی از سال 84 تا پایان سال 91، به حدود ‌هزار و 803 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع 629 شرکت ثبت شده، 481 عدد با مالکیت ایرانی، 62 شرکت خارجی، 65 عدد شعبه شرکت‌های ایرانی، 12 شعبه شرکت خارجی و 9 موسسه غیر‌تجاری هستند.

رحیمی، میزان مشارکت و مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه را از 33 تا 100 درصد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی که دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، سوئد، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، هند، روسیه و پاکستان هستند، مجموع اعضای هیئت موسس شرکت‌های خارجی ثبت شده را تشکیل می‌دهند.

وی درباره مزایای سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت در منطقه آزاد، خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی و آزادی کامل ورود و خروج سرمایه از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی است.

این مسئول، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده را از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول