اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفاظت محیط زیست خواف:

4 صیاد پرنده در خواف به دام افتادند

مسئول حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری چهار صیاد در این شهرستان خبر داد.

4 صیاد پرنده در خواف به دام افتادند

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، عباس طاهریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: یک زوج صیاد از اهالی روستای چاهزول شهرستان خواف که اقدام به زنده‌گیری و انتقال شش قطعه هوبره شامل سه قطعه جوجه و سه قطعه بالغ کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: این متخلفان به قصد فروش پرندگان یاد شده عازم شهر خواف بودند که در چنگ قانون گرفتار شدند.

طاهریان با بیان اینکه این افراد از خانواده‌هایی هستند که سوابق تخلفات فراوانی در قاچاق هوبره دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا شاهد هستیم در فصل بهار و در زمان زادآوری وحوش برخی افراد به جان طبیعت افتاده و حتی به جوجه پرندگان در حال انقراض هم رحم نمی‌کنند که این بسیار خطرناک است.

مسئول حفاظت محیط زیست خواف با اشاره به دستگیری دو متخلف زنده‌گیر کبک گفت: دو متخلف سابقه‌دار از روستای رزان که مجدداً اقدام به زنده‌گیری کبک کرده بودند پس از اثبات جرم به دادسرای این شهرستان معرفی شدند.

طاهریان متذکر شد: از ناحیه این دو متخلف هفت قفس مختلف فلزی و چوبی نگهداری کبک، یک رشته دام، دو عدد چوب قالب دام و تعداد پنج قطعه کبک کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به لطمات جبران ناپذیری که از ناحیه زنده‌گیری پرندگان در فصل بهار و از بین رفتن جوجه‌ها به طبیعت وارد می‌شود، از همشهریان تقاضا کرد اطلاعات مربوط را به شماره 05324226990 اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/70005/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول