اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشبیه آیت‌الله علوی‌گرگانی از سخنان ائمه اطهار (ع)؛

روایات و احادیث همچون باران رحمت قلب‌های پاک را بیدار می‌سازد

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: وجود پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و سخنان آن بزرگواران همچون باران رحمت الهی است که قلب‌های پاک را بیدار می‌سازد.

روایات و احادیث همچون باران رحمت قلب‌های پاک را بیدار می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان سپاه سیدالشهدا (ع) استان البرز با تأکید بر شنیدن سخنان حق با گوش جان اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) آنچه که بر زبانش جاری می‌شد و برای مؤمنان بیان می‌کرد، سخن وحی بود.

وی افزود: وجود حضرت محمد (ص) مانند باران رحمت بود که وقتی بر افرادی چون امیرالمؤمنین (ع)، سلمان و ابوذر می‌بارید بوی عطر از آنان بر می‌خاست و انسان‌های پاک را راهنمایی می‌کرد اما همین سخنان وقتی بر ابوجهل‌ها عرضه می‌شد قلب‌هایشان سخت‌تر می‌شد چراکه دل‌های پاک اهمیت فراوانی دارند و این قلب‌ها هستند که سخن حق را به درستی در می‌یابند و اگر این چنین نبود اشکال از وجود آدمی است که حقیقت را نمی‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دل‌های پاک موجب پاک شدن دیگر اعضا می‌شود، گفت: زمانی که نهاد آدمی سالم باشد تمام حرکات و رفتارش نیز در راستای حقیقت و درستی و فرامین الهی خواهند بود.

وی ادامه داد: بهترین دعا این است که انسان از خداوند بخواهد نور ایمان بر قلبش تابانده شود و بدین وسیله بتواند در مسیر صحیح گام بردارد.

علوی گرگانی با تأکید بر آغاز هر کاری با نام خداوند اظهار داشت: نام و یاد خدا موجب دوری شیطان و برحذر بودن از وسوسه‌های او می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: در روایتی از امیرالمؤمنین (ع) آمده است که بهترین سخن آن است که گوینده و شنونده خسته نشوند؛ ما هم سعی می‌کنیم این‌چنین باشیم تا مخاطبان از سخن حق دلزده نشوند.

وی گفت: توجه ویژه به نماز و پرداخت زکات و تزکیه نفس در اسلام باید همراه با یکدیگر باشند چراکه بر اساس دستور خداوند که در قرآن مورد تأکید قرار گرفته نمی‌توان یکی از این دو را بجا آورد ولی دیگری را ترک کرد.

علوی گرگانی با بیان اینکه ترک نماز از باب استخفاف موجب کفر می‌شود، تصریح کرد: دلیل این سخن آن است که اگر انسان با این فرض که نماز از جانب خداوند نیست آن را ترک کند در واقع دستور خداوند را نادیده گرفته و همین امر موجب کفر خواهد شد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: انسان‌ها باید بدانند هر آنچه انجام می‌دهند و هر مبلغی که در راه خدا انفاق کرده یا به عنوان وجوهات شرعی می‌پردازند در نزد خداوند موجود بوده و خیر زیادی نصیب آن‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام/78004/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول