اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان خبر داد

فعالیت 35 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات گیلان

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان از فعالیت بالغ بر 35 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات استان خبر داد.

فعالیت 35 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کبری مهرورز صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی شوراهای شهر و روستاهای استان، اظهار کرد: امسال تمام مراحل انتخابات مجهز به امضای الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه انتخابات گیلان طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در 864 شعب شهری و دو هزار و 88 شعب روستایی برگزار می‌شود، افزود: 52 شهر و دو هزار و 88 روستای گیلان آماده برگزاری انتخابات است.

این مسئول شوراهای 42 شهر گیلان را پنج نفره عنوان کرد و ادامه داد: شورای پنج شهر هفت نفره، سه شهر 9 نفره، یک شهر 11 نفره «انزلی» و رشت نیز 15 نفره است.

وی با اشاره به اینکه از روز دوم اردیبهشت سوابق کاندیداها پس از پایان ثبت نام به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود، خاطرنشان کرد: از 12 اردیبهشت صلاحیت داوطلبان به مدت هفت روز در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

مهرورز، اذعان کرد: اعضای 11 نفره هیئت اجرایی متشکل در فرمانداری‌ها، ثبت احوال و آموزش و پرورش و هشت نفر معتمد کار بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت شهر و روستاها پس از آن صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، متذکر شد: در صورتی که صلاحیت افراد در هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان تایید شود این تایید کامل می‌شود اما اگر صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی شهرستان و بخش‌ها تایید و در هیئت نظارت شهرستان رد شوند دوباره در هیئت نظارت استان که دارای سه نفر نماینده است موارد رد صلاحیت بررسی می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان درباره واجدان شرایط رای‌ دادن در این استان، افزود: هنوز آمار واجدان شرایط به ما اعلام نشده است. جمعیت گیلان دو میلیون و 480 هزار و 871 نفر است که یک‌میلیون و 497 هزار و 170 نفر جمعیت شهری و 983 هزار و 701 نفر جمعیت روستایی است.

مهرورز با اشاره به اینکه ستاد انتخابات تعرفه‌های مربوط به حوزه‌های شهر را تحویل گرفته و سه مرحله قبل، حین و پس از انتخابات پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات انتخابات در گیلان برای حضوری باشکوه آماده شده و کارشناسان اصلی که باید آموزش ببینند و بقیه را مورد آموزش قرار دهند، در تهران این آموزش‌ها را گذراندند.

این مسئول یادآور شد: مراحل شش‌گانه روند انتخابات از طرف کارشناسان دنبال می‌شود و دوره قبل اخذ انتخابات الکترونیکی را در شهرستان انزلی داشتیم و برای انتخابات آینده هنوز تصمیمی گرفته نشده و روش قبل از رای‌گیری انتخابات به صورت رایانه‌ای و رای به صورت دستی است.

وی از فعالیت بالغ بر 35 هزار عوامل اجرایی در انتخابات گیلان خبر داد و اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود این دوره از انتخابات مشارکت مردم افزایش زیادی داشته باشد.

به گفته این مسئول، مردم استان در دوره قبل انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان 75 درصد و برای انتخابات ریاست جمهوری 94 درصد شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول