اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ فاطمی در میان سوگواران مظلوم واقع نشود

استاد حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می‌کنیم در مجالس فاطمی، فرهنگ و شخصیت حضرت زهرا(س) میان مردم غریب و مظلوم واقع می‌شود.

فرهنگ فاطمی در میان سوگواران مظلوم واقع نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد برادران در جمع زائران و سوگواران فاطمی در حرم حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: هیچ کسی به غیر از ائمه معصومین(ع) نمی‌توانند وقایع جامعه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) را تحلیل کند.

وی به بی‌معرفتی امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و تصریح کرد: مردمی که نمی‌گذاشتند آب وضوی نبی مکرم اسلام از دست وی به زمین ریخته شود پس از رحلت خاتم الانبیاء(ص)، اهل‌ بیت ایشان را تنها گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حتی پیامبر اکرم(ص) مظلومانه غسل داده شد اضافه کرد: در جامعه پس از رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بسیار مظلوم واقع شدند.

*فرهنگ فاطمی در میان سوگواران مظلوم واقع نشود

وی با انتقاد از کسانی که مجلس برای ایام فاطمیه برگزار می‌کنند اما رنگ و نشانه‌ای از فرهنگ فاطمی را ندارد تصریح کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌کنیم در مجالس فاطمی، فرهنگ و شخصیت حضرت زهرا(س) میان مردم غریب و مظلوم واقع می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: در این شرایط گرد و غبار نفاق حاصل شد و افراد بسیاری که از حامیان نبی مکرم اسلام بودند چهره واقعی خود را نشان دادند.

*دین کهنه ناشدنی است

برادران با تاکید بر اینکه دین هیچ گاه کهنه نمی‌شود تصریح کرد: عدم معرفت و شناخت دینی ما سبب می‌شود دین را کهنه شده بدانیم.

وی با انتقاد از کسانی که حفظ حجاب را قدیمی می‌دانند اضافه کرد: اگر در جامعه این تفکر رشد پیدا کند احتمال غربت ولایت بسیار نزدیک است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه از خطبه فدک حضرت زهرا(س) می‌توان فهمید در جامعه پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) انسان‌های پست و حقیر الگو شدند تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای برای کسانی که حقیر هستند سوت و کف زدند بدانید آن جامعه بی‌ارزش و پست است.

*مبادا انسان‌های حقیر به الگوی جامعه تبدیل نشوند

برادران الگو شدن انسان‌های کوچک را برای جامعه خطرناک عنوان کرد و افزود: باید مراقب بود هر کسی در جامعه بزرگ نشود چرا که در آینده برای مردم تبدیل به الگو می‌شود در حالی که در شأن و اندازه الگو شدن نیست.

وی یکی از نقاط ضعف جامعه ایرانی را افراط و تفریط در زمینه الگو یافتن دانست و اظهار کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌کنیم افراد با کفایت به دلیل اندک مشکلی از جامعه طرد می‌شوند در حالی که برخی آدم‌هایی که ضرر بیشتری برای جامعه دارند به عنوان الگو قرار می‌گیرند.

*بسیاری از مشکلات کشور از افراط و تفریط افراد ناشی می‌شود

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر افراد نالایق در جامعه به مسئولیت برسند افرادی که ویژگی‌های مثبتی دارند به حاشیه رانده می‌شوند.

برادران با انتقاد از افراط در استفاده از برخی سرگرمی‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: متاسفانه صدای آهنگ‌های خاص آن قدر بلند است که فریادهای حاج همت در لابه لای نیزارهای اروند به گوش ما نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی خانواده‌ها شاهد افراط و تفریط هستیم اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم پدر و مادر میان فرزندان خود تفاوت قائل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب کردن راه افراط و تفریط هیچ منفعتی برای کسی ندارد تصریح کرد: این فرهنگ مذموم در جامعه باید ریشه‌کن شود چرا که بسیاری از اتفاقات و حوادث جامعه ناشی از تندروی و افراط افراد می‌شود.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول