اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هیئت‌های مذهبی

عاشورای فاطمی در گچساران برگزار شد

با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم گچساران، عاشورای فاطمی در این شهرستان برگزار شد.

عاشورای فاطمی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز و با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) از جلوی مسجد صاحب‌الزمان تا گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم عزاداران و سوگواران فاطمی به سینه‌زنی و عزاداری پرداخته و با حرکت از جلوی مسجد صاحب‌الزمان گچساران و حضور بر گلزار شهدای این شهرستان با ادای احترام و عزاداری یک‌ بار دیگر با آرمان خون شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامی ایران تجدید پیمان کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ اسلام و جهان بشریت بوده که امروز با گذشت هزاران سال از وفات ایشان هنوز آنچنان که باید شناخته نشده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالکریم ملکوتی‌اصل افزود: سیره زندگی حضرت فاطمه(س) در ابعاد مختلف حیات ایشان می‌تواند الگویی مناسب و کامل برای نخبگان و سیاستمداران در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» باشد.

وی تصریح کرد: تفکر الگو بودن حضرت فاطمه(س) تنها برای بانوان تفکری نادرست بوده زیرا مطالعه در نحوه و سیره زندگی ایشان می‌تواند برای همه آحاد جامعه از جمله مردان الگویی بی‌نقص باشد.

ملکوتی‌اصل ایمان، تقوا و حجاب را برجسته‌ترین خصلت و آموزه حضرت فاطمه(س) دانست و گفت: در زمانی که دشمنان نظام اسلامی با مطالعه و سرمایه‌گذاری‌های کلان فرهنگی سعی در تخریب باورهای دینی و اعتقادی از جمله تقدس حجاب دارند، فلسفه حجاب و پوشش اسلامی حضرت فاطمه(س) باید توسط متخصصان دینی و فرهنگی برای جامعه امروز به ویژه بانوان کالبدشکافی و نقد شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران حضرت فاطمه(س) را فدایی ولایت و رهبری علی(ع) دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی ناب و استثنایی در جهان بشریت بوده به نحوی که تمامی لحظات و رویدادهای زندگی ایشان از حیات تا شهادت الگوی زنان و مردان جامعه اسلامی است.

ملکوتی‌اصل با اشاره به برگزاری مراسم عاشورای فاطمی در گچساران ابراز داشت: مردم همیشه در صحنه انقلابی و مذهبی گچساران همانند دیگر مناطق کشور با شرکت در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه(س) ارادت و علاقه خود را به ائمه معصوم(ع) نشان دادند.

وی با تشکر از حضور اصناف، بازاریان و دستگاه‌های دولتی در کنار مردم مذهبی و انقلابی گچساران عنوان داشت: هر چه داریم از برکت وجود حضرت فاطمه(س) و ائمه معصوم(ع) بوده و برگزاری مراسم عاشورای فاطمی همانند عاشواریی حسینی در گچساران از شکوه و عظمت خاصی برخوردار بود.

انتهای پیام/82001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول