اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تدفین شهدا در دانشگاه باعث ایجاد فضایی معنوی در دانشگاه‌‌ها می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه باعث ایجاد فضایی معنوی در کنار تحصیل و یادگیری علوم مختلف خواهد شد.

تدفین شهدا در دانشگاه باعث ایجاد فضایی معنوی در دانشگاه‌‌ها می‌شود

مجید رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در این دانشگاه اظهار داشت: امروز تحقق نهضت نرم افزاری در کشور که افق خود را دست یابی به تمدن اسلامی قرار داده است، بی‌نیاز از نام و یاد شهدایی که بهترین موتور محرک و انگیزه حرکت هستند، نیست.

وی تصریح کرد: شهدا انسان‌های برگزیده الهی هستند که اندیشه و کردار آنان الگویی برای تمام انسان‌های آزاده خواهد بود و امروز نسل جوان و دانشگاهی نیازمند الگوگیری از شهیدان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت، اقتدار، معنویت جامعه است که نهادینه‌ سازی آن در جامعه امروز از ضروریات است.

رمضانی ادامه داد: شهدا بزرگ‌ترین اسطوره‌های فداکاری، ایمان و عزت ایران اسلامی هستند که با خون خود درس ایستادگی و مقاومت‌ را به همه جهانیان‌ آموختند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید از شجاعت، شهامت و فداکاری شهدا درس بگیرند، ابراز داشت: خاکسپاری پیکر شهدای جنگ تحمیلی در دانشگاه‌ها که محل تولید اندیشه و فکر است، علاوه بر هویت ‌بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی، همواره یادآوری می‌کند که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا است.

وی با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه خاطر نشان ساخت: با تدفین این دو شهید گمنام باید شاهد اعمال و رفتار خود در دانشگاه باشیم و همواره شهدا را شاهد و ناظری بر اعمال و کردار خود بدانیم.

وی افزود: امروز شاهد بودیم مردم شهیدپرور و شهید داده استان مرکزی همچون سایر مردم همیشه در صحنه استان‌های جنوبی کشور به ندای رهبر خود لبیک گفته و با حضوری بی‌نظیر در این مراسم پیکر پاک و مطهر شهدا را تشییع کردند.

انتهای پیام/87002/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول