اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز ماراتن نخست‌وزیر اردن برای دریافت رأی اعتماد از پارلمان

نخست‌وزیر اردن امروز در حالی کابینه پیشنهادی خود را برای دریافت رأی اعتماد به پارلمان ارائه خواهد داد که گزارش‌های متعدد حاکی از تلاش نمایندگان برای مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت است.

آغاز ماراتن نخست‌وزیر اردن برای دریافت رأی اعتماد از پارلمان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اردنی «الغد»، «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن امروز بیانیه حکومت پیشنهادی خود را به نمایندگان پارلمان اردن برای دریافت رأی اعتماد ارائه می‌کند و پارلمان در دو روز آینده رایزنی‌ها در مورد حکومت پیشنهادی را آغاز خواهند کرد که یک هفته به طول خواهد انجامید.

بر اساس ماده 53 بند سه قانون اساسی اردن هر وزارت خانه باید تا یک ماه از زمان تأسیسش بیانیه وزارتی خود را به پارلمان ارائه کند و بر اساس بند 6 هر کدام از وزارتخانه‌ها در صورتی که آراء اغلب نمایندگان پارلمان را به خود اختصاص دهد رأی اعتماد را خواهد گرفت.

بنابراین حکومت نسور باید 76درصد آراء نمایندگان پارلمان را به خود اختصاص دهد تا بتواند رأی اعتماد بگیرد این در حالی است که گزارش‌های رسیده از صحن پارلمان اردن نشان می‌دهد که اغلب نمایندگان با نخست وزیر و حکومت پیشنهادی‌اش مخالف‌اند و ممکن است که رأی عدم اعتماد به کابینه داده شود.

از سوی دیگر نیز خیابان‌های اردن در چند روز گذشته شاهد افزایش اعتراض‌های مردمی بوده و تنها یک روز بعد از درهم ریختن تظاهرات مردم به وسیله نیروهای امنیتی روز گذشته نیز تصاویری در رسانه ها منتشر شد که اعمال خشونت نیروهای امنیتی ضد شهروندان اردنی را نشان می‌دهد.

جماعت اخوان المسلمین اردن با انتشار بیانیه‌ای استفاده از خشونت علیه تظاهرات مسالمت‌ آمیز مردم را محکوم کرد و از جریان‌های سیاسی و اسلامی و مردم خواست روز جمعه آینده در تظاهرات با شکوهی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول