اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

عملکرد شوراها نباید مورد هجوم یک‌جانبه و بی‌رحمانه قرار گیرد

فرماندار بناب گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره‌های گذشته نباید مورد هجوم یک‌جانبه و بی‌رحمانه قرار بگیرد؛ چون برخی مشکلات عمومی جامعه به یک شخص بستگی ندارد، بلکه به نواقص قانون بر می‌گردد.

عملکرد شوراها نباید مورد هجوم یک‌جانبه و بی‌رحمانه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی بناب و در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و دور سوم شوراهای شهر و روستا با اشاره به نقش و جایگاه حساس رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها و در رأس آنها خبرنگاران می‌توانند نقش ارزنده‌ای را برای هدایت افکار عمومی به سمت دانایی و بصیرت ایفا کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور ایران رسانه‌ها و مطبوعات بیشتر به امر خبررسانی توجه دارند تا آگاهی‌بخشی؛ گفت: مطبوعات و جراید نباید با انعکاس مطالب غیرواقعی و تخریب‌کننده به دنبال تحقق سیاست‌های اختصاصی خودشان باشند.

فرماندار بناب در ادامه با هشدار به رسانه‌ها در خصوص لزوم پرهیز از هرگونه فعالیت برای تخریب شخصیت افراد و گروه‌ها در آستانه انتخابات گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره‌های گذشته و اعضای شوراها نباید مورد هجوم یک‌جانبه و بی‌رحمانه قرار بگیرد؛ چون برخی مشکلات عمومی جامعه به یک شخص بستگی ندارد، بلکه به نواقص قانون برمی‌گردد.

برقی اظهار کرد: رسانه‌ها باید شرح وظایف شوراها را تبیین کرده و ایرادات قوانین مربوط به شورای شهر و شهرداری را گوشزد کنند. چون آشنا کردن مردم با قوانین و جایگاه شورا و شهرداری رسالت مهم رسانه‌ها و خبرنگاران است.

وی در عین‌حال خاطرنشان کرد: برخی وقت‌ها احساس می‌شود رسانه‌ها قوانین و مقررات را دقیق مطالعه نمی‌کنند و آشنایی کمی با وظایف اختصاصی نهادها و سازمان‌های مختلف دارند؛ درحالی که خبرنگاران باید افراد تخصصی و رسانه‌ای باشند.

برقی از خبرنگاران خواست موضوع ترغیب و تشویق عموم مردم برای شرکت گسترده و پرشور در انتخابات را جدی بگیرند و ضمن پرهیز از هرگونه مسائل تنش‌زا در راستای افزایش سطح آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم تلاش کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در ادامه این جلسه از فعالیت دو نشریه محلی، نمایندگی دو خبرگزاری و دو روزنامه و نمایندگی واحد مرکزی خبر صدا و سیما در شهرستان بناب خبر داد و گفت:  وزارت ارشاد برای ساماندهی وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری هم برنامه دارد و تلاش می‌کند.

حبیب صدقی افزود: بر اساس قانون مطبوعات هیچ رسانه‌ای حق تخریب شخص یا گروهی را ندارد و درصورت لزوم از طریق محاکم قضایی قابل پیگیری خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های شهرستان بناب همواره در مسیر مثبت حرکت کرده و مثل همیشه تابع مقررات و راهنمایی‌های مسئولان خواهند بود؛ از خبرنگاران رسانه‌های مختلف خواست تبلیغات انتخاباتی را در موعد مقرر قانونی یعنی از تاریخ 16 تا 22 خرداد انجام دهند و قبل از آن اقدامی نکنند.

انتهای پیام/60004/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول