اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خبر داد

ایجاد شرکت سهامی زراعی 5 هزار هکتاری در دشت «خارتوران» بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: شرکت سهامی زراعی در دشت خارتوران و کال سبز از توابع بردسکن، در سطح 5 هزار هکتار از اراضی این منطقه راه‎اندازی می‎شود.

ایجاد شرکت سهامی زراعی 5 هزار هکتاری در دشت «خارتوران» بردسکن

 به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن ،حمید حاجی نژاد ظهر امروز در جمع  400 نفر از کشاورزان و دامداران شهرستان بردسکن، اظهار کرد: اجرای این طرح از  مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان خراسان‎رضوی است که مطالعات آن در حال انجام است و در آینده نه چندان دور عملیات اجرائی آن شروع می‏شود که اشتغال‎زایی برای صدها نفر دارد.

وی افزود: از دیگر طرح‌های این اداره اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در شهرستان در دست اقدام است.

حاجی‌نژاد کشت محصولات پر بازده و کم آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: میزان بارندگی در منطقه بردسکن در طی 10سال گذشته متوسط 150میلی متر بوده است که نشان می‌دهد این منطقه با خشکسالی مواجه است.

وی با بیان اینکه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی در دهه گذشته از عمق 40 تا 70 متری قابل برداشت بود ولی امروز باید از عمق 240 متری آب را تامین کنیم، اظهار داشت: هیچ راهی جز رو آوردن به کشت‌های الگو با آب دهی کم نداریم و باید کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری مزارع استفاده کنند.

وی ترویج کشت‌های گلخانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: این شهرستان در حال حاضر مجوز ایجاد سایت گلخانه‌ای در سطح 20 هکتار را گرفته است و به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

وی کشت محصول پسته را دارای ارزش اقتصادی دانست و اظهار کرد: این محصول دارای اولویت کشت و توسعه قرار دارد و از طرفی هم به آب کمتر احتیاج دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به آفات خطرناک محصول گندم از کشاورزان خواست با کارشناسان این مدیریت در مبارزه با این آفت همکاری نمایند.

وی گفت: سال گذشته در سطح 40 هکتار مبارزه بیولوژیکی با آفت این محصول انجام شد و امسال در استان جلساتی تشکیل شده است که توسط کمیته فنی جهاد استان موضوع در دست بررسی بیشتر است.

وی آموزش را از برنامه این اداره برشمرد و افزود :سال گذشته 33 دوره کلاس‌های ترویجی خاص محصول پسته در بردسکن برگزار شد و از آنجا که پسته بردسکن جایگاه دوم استان را دارا است، مورد توجه ما بوده و اقدامات لازم با جایگاه این محصول انجام می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن به تولید محصول ارگانیک خربزه برای اولین سال در بردسکن اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار در سطح 70 هکتار محصول خربزه سالم کشت شد و با برداشت خوبی که داشتیم، این محصول به تهران هم صادر شد.

وی اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش تقاضا، سطح کشت این محصول بیش از 50 درصد افزایش یابد.

وی در ادامه از ضعیف عمل کردن بعضی از اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستان انتقاد کرد و قسمتی از مشکلات تامین نهاده‌های کشاورزی را از این ناحیه دانست.

انتهای پیام/70021/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول