اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم:

شورای عالی ورزش قم تشکیل شود / فعالیت هیئت‌های ورزشی قم در زیرپله‌های متروکه

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم مهم‌ترین رکن تحقق خواسته‌های ورزشکاران را تشکیل شورای عالی ورزش استان به ریاست استاندار دانست.

شورای عالی ورزش قم تشکیل شود / فعالیت هیئت‌های ورزشی قم در زیرپله‌های متروکه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن حلوایی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش استان قم که چهارشنبه شب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به عنوان نماینده جامعه ورزشی قم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه ورزش از مقولات فرهنگی است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امر به ورزش امر به معروف است.

وی تاثیرگذاری قهرمانان ورزشی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به حرکت مهدی‌زاده قهرمان کاراته جهان در مسابقات جهانی فرانسه گفت: تاثیر آن حرکت شاید از سال‌ها فعالیت فرهنگی بیشتر باشد.

رئیس هیئت کشتی استان قم در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله ورزش، کمبود‌های هیئت‌های ورزشی قم از لحاظ سخت‌افزاری را مورد توجه قرار داد.

* هیئت‌های ورزشی مکان مناسب در اختیار ندارد

وی عدم در اختیار داشتن مکان مناسب را از مشکلات هیئت‌های ورزشی ذکر کرد و گفت: بسیاری از هیئت‌های ورزشی قم از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و حتی برخی از هیئت‌ها در زیر‌پله‌های مجموعه ورزشی حیدریان و اتاق‌های متروکه ورزشگاه تختی فعالیت‌ می‌کنند.

حلوایی با بیان اینکه این مکان‌ها در شأن و منزلت ورزش استان قم نیست، پیشنهاد داد از فضای بازی که در مجموعه حیدریان وجود دارد، ساختمانی برای استقرار تمام هیئت‌های ورزشی ساخته شود که این امر ضمن اینکه اثربخشی هیئت‌ها را افزایش می‌دهد در کاهش هزینه‌ها و نظارت آسان‌تر اداره کل تربیت بدنی نیز موثر است.

وی با اشاره به غیر دولتی بودن هیئت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هر زمان که دولت در هر جا دچار مشکل شود با توجه به اولویت‌‌بندی‌هایی که صورت می‌گیرد نخستین آسیب را هیئت‌های ورزشی می‌بینند.

* عملکرد قابل تقدیر استان قم با وجود کمبود‌ها

رئیس هیئت کشتی استان قم با تاکید بر اینکه در سال جاری هیئت‌های ورزشی با مشکل مواجه بودند،‌ یادآور شد: با وجود این کمبود‌ها عملکرد ورزش استان در سالی که گذشت قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شکی نیست که ما به عنوان هیئت‌های ورزشی باید درآمدزایی کنیم، ابراز داشت: اما بستری برای درآمدزایی هیئت‌ها فراهم نشده است.

حلوایی با بیان اینکه در دنیا از طریق اسپانسر هیئت‌ها تغذیه می‌شوند، اظهار داشت: در قم نیز برای سرمایه‌گذاری اسپانسر وجود دارد اما صدا و سیما باید همراهی کند و بستر مناسب را برای این امر محقق کند.

* سند حمایتی قهرمانان ورزشی تدوین شود

وی با اشاره به مدال‌آوری قهرمانان در عرصه‌های جهانی و آسیایی تصریح کرد: اگر برای حمایت از مدال‌آوران جهانی سند حمایتی در استان قم تدوین شود قطعا به استمرار این مدال‌آوری‌ها کمک خواهد کرد.

رئیس هیئت کشتی استان قم مهم‌ترین رکن تحقق خواسته‌های ورزشکاران را تشکیل شورای عالی ورزش استان به ریاست استاندار دانست و تاکید کرد: با تشکیل این شورا می‌توانیم سند حمایتی از قهرمانان را تدوین و بستر لازم را برای رشد و ارتقای ورزش فراهم کنیم.

وی در پایان با اشاره به حمایت استاندار قم از هیئت‌های مذهبی ابراز داشت: هیئت‌های ورزشی  در راستای مسائل فرهنگی هستند و لازم است همانگونه که از هیئت‌های مذهبی حمایت شده است به هیئت‌های ورزشی نیز کمک شود.

انتهای پیام/78010/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول