اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید «مسعود بارزانی» بر حل اختلافات عراق از طریق گفت‌وگو

رئیس منطقه کردستان عراق، بر پایان دادن به اختلافات در عرصه سیاسی کشور تاکید کرد و گفت که این امر تنها با گفت‌وگو و تفاهم محقق می‌شود.

تاکید «مسعود بارزانی» بر حل اختلافات عراق از طریق گفت‌وگو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «البغدادیة»، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان بر وجوب حل تمامی اختلافات در عرصه سیاسی عراق از رهگذر گفت‌وگو و تفاهم تاکید کرد .

وی در بیانیه‌ای اظهار داشت که اگر برای اختلافات موجود راهکار درستی اندیشیده نشود و بحران موجود پایان نیابد، کردها با شرایط کنونی که آکنده از ظلم و ستم است، قادر به ادامه زندگی نخواهند بود.

رئیس منطقه کردستان ضمن اشاره به اوضاع اجتماعی کردستان گفت که این منطقه می‌تواند با اراده خود، گام‌های ثابتی برای حل مشکلات بردارد.

از سوی دیگر «فؤاد معصوم» رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف کردستان عراق تاکید کرد که شماری از اعضای هیئت کردی در نشستی که با «نوری مالکی» داشتند، برای آگاه کردن مسعود بارزانی از نتایج گفت‌وگوها به منطقه «اربیل» بازگشتند.

رئیس ائتلاف کردستان در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که‌ در مذاکرات روز گذشته تمامی نکات اختلاف و همچنین مسئله بازگشت وزرا و نمایندگان کرد به نشست‌های دولت و پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

این درحالی است که اخیرا وزرای کرد کابینه مالکی و نمایندگان پارلمانی کردستان به منظور رایزنی با مقامات کردستان بغداد را ترک کرده و به اربیل بازگشته‌اند. هیئتی نیز برای مذاکره میان اربیل و بغداد تشکیل شده تا به اختلافات موجود پایان دهد.

در این میان برخی تلاش می‌کنند تا از این اختلافات برای ایجاد تنش میان مالکی و بارزانی سوء استفاده کنند. اما نخست‌وزیر عراق با درک این مسئله تاکید کرد که مسعود بارزانی دوست دیرینه‌اش است و تنها میان دو طرف اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود دارد که این امر کاملا طبیعی است.

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول