اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از دیدار با هیئت نمایندگی کردستان عراق

مالکی: با هیئت کردستانی به توافق اولیه رسیدیم

نخست‌وزیر عراق پس از گفت‌وگو با هیئت نمایندگی کردستان عراق، مذاکرات صورت گرفته را مثبت و شفاف ارزیابی کرد.

مالکی: با هیئت کردستانی به توافق اولیه رسیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة‌نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق دیروز پنجشنبه پس از دیدار با هیئتی کردی در دفترش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار با هیئت کردی مذاکره‌کننده درباره اختلافات موجود میان منطقه کردستان و بغداد، درباره مسائل مورد اختلاف میان دو طرف در فضایی مثبت و مبتنی بر تمایل برای دستیابی‌ به راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مسائل موجود، گفت‌وگو شد.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که در این دیدار بر ضرورت آرام‌سازی، دوری از هر چیزی که فضا را متنشج می‌کند، تداوم گفت‌وگوها و تشکیل کمیته‌هایی برای حل مشکلات موجود توافق شد.

«ابراهیم الجعفری» رئیس فراکسیون همپیمانی ملی عراق نیز چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فضای حاکم بر دیدار هیئت این فراکسیون با هیئت کردی، مثبت و کاملا شفاف بود و دو طرف به برگزاری نشستی در شنبه آینده توافق کردند.

رهبران کرد در 8 آوریل جاری نشست مهمی با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق برگزار کردند. در این نشست وزرای کرد کابینه دولت عراق و نمایندگان پارلمان نیز حضور داشتند که در نهایت، یک کمیته پنج‌نفره برای ابلاغ پاسخ گروه‌های کرد به همپیمانی ملی عراق انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، هیئت اعزامی کردستان به بغداد، دیروز در دیدار با مالکی نیز، جزئیات بسته پیشنهادی کُردها که در رأس آنها اجرای ماده 140 قانون اساسی عراق، در مورد مناطق مورد مناقشه دیده می‌شود را با نخست وزیر عراق در میان گذاشتند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که در جریان دیدار هیئت کردی با مالکی، کردها 30 روز به مالکی مهلت داده‌اند تا موافقت خود را با اجرای پیشنهادات آنها اعلام کند و تاکید کرده‌اند که اجرای آنها نیز تا پایان سال جاری باید انجام شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول