اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر:

60 پیمانکار در بازسازی مناطق زلزله‌زده مشارکت دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: 60 پیمانکار بومی در بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی مشارکت داشته و به ‌زودی کار آنان آغاز می‌شود.

60 پیمانکار در بازسازی مناطق زلزله‌زده مشارکت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم فرزانه صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی در بخش زلزله‌زده شنبه دشتی گفت: پس از وقوع زلزله در نخستین ساعات اولیه کارشناسان با امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شده و فعالیت خود را در بخش‌های گوناگون آغاز کردند.

وی با بیان اینکه همه کارشناسان و مهندسین این نهاد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، تصریح کرد: 300 نقشه تیپ با ابعاد گوناگون آماده است که پس از انتخاب ساکنین مناطق زلزله‌زده و تایید دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه 60 پیمانکار بدون برگزاری مناقصه با قیمت تعیین شده در بازسازی این مناطق مشارکت دارند، بیان کرد: در مناطق زلزله‌زده بیش از سه هزار واحد مسکونی بازسازی می‌شود و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده هر پیمانکار در مرحله اول 25 واحد مسکونی را بازسازی می‌کند.

فرزانه افزود: قیمت‌ها در تیپ‌های مختلف تهیه شده که مورد تایید پیمانکاران قرار گرفته است و بازسازی به‌زودی آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان کنگان و متصدی امور شهر زلزله‌زده شنبه نیز گفت: تمام امور رفاهی زلزله زدگان با کیفیت و کمیت هر چه تمامتر به پیش می‌رود و برای تسریع در این برنامه 8 کمیته تشکیل شده است.

عباس تبرکی با بیان اینکه شهر شنبه به 8 قسمت تقسیم شده است، تصریح کرد: برای بهره‌مندی همه آسیب‌دیدگان از خدمات رفاهی هشت مسئول در هشت نقطه شهر شنبه مستقر شده است و پس از بررسی نیازها و مایحتاج آنان، کالاهای مورد نیاز در اسرع وقت تحویل می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ دستگاهی حق بررسی مشکلات و توزیع کالاهای مورد نیاز زلزله‌زدگان را ندارد، چراکه تمام شهر تحت پوشش مسئولان ذیربط است.

فرماندار کنگان از جمع آوری زباله‌ها و دفن آنها در مکان مناسبی خبر داد و گفت: یک نقطه برای دفن زباله‌ها تعیین شده است که پس از جمع آوری زباله‌ها و نخاله‌ها با ماشین‌های حمل زباله به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

تبرکی بر توجه به سوخت مورد نیاز ماشین آلات مستقر در بخش شنبه تاکید کرد و افزود: مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان باید تمهیدات لازم در این خصوص را در نظر بگیرد.

وی گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی امکانات پخت غذای گرم در منطقه با آشپزخانه سیار مدرن برای تهیه سه هزار غذا در روز مهیا است که با صدور مجوز متولیان امر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول