اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

اقتصاد کشور با اصول اقتصاد اسلامی در تناقض است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت الگوگیری از نظریات اقتصادی در اسلامی تاکید کرد و گفت: اقتصاد فعلی ما با اقتصادی که از سوی امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان اقتصاد اسلامی ارائه شده در تضاد است.

اقتصاد کشور با اصول اقتصاد اسلامی در تناقض است

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: مکاتب اقتصادی پشتوانه عظیم دولت‌ها به شمار می‎رود به طوری که در آمریکا مکتب پولی و ثروت‌اندوزی محور سیاست‌گذاری دولت است.

وی افزود: در اروپا هم مکتب تامین هزینه‌های اجتماعی محور سیاست‌گذاری است چون بسیاری از این کشورها متاثر از شوروی سابق هستند و این مکتب در حال ورود به جوامع آمریکایی است.

جلیل با اشاره به ساختار اقتصادی کشور، تصریح کرد: اقتصاد متمرکزی که احمدی‌نژاد به آن اشاره داشته از این نوع مکتب ملهم شده که رو به افول است و با اقتصاد آزاد به شدت در تضاد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد ایران ترکیبی از اقتصاد پولی و مکتب تامین هزینه‌های اجتماعی است، چراکه در این سیستم باید از یک سو به سختی پول درآورد و از سوی دیگر به راحتی از دست می‎رود.

جلیل بر ضرورت الگوگیری از نظریات اقتصادی در اسلامی تاکید کرد و گفت: اقتصاد فعلی ما با اقتصادی که از سوی امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان اقتصاد اسلامی ارائه شده در تضاد است.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس تا زمانی که ابن رویه را تغییر ندهیم و از نظرات اقتصاد اسلامی بهره نگیریم این اقتصاد بیمار راه به جایی نمی‎برد.

جلیل بر ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت‌های تولید و اشتغال کشور تاکید و تصریح کرد: باید درآمدهای دولت پس‌انداز شود و از آن برای توسعه زیرساخت‌های تولید و اشتغال بهره گرفت.

جلیل، توسعه تولیدات غیرنفتی کشور را از مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از این شرایط نابسامان فعلی برشمرد و افزود: در این راستا باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم تا صادرات غیرنفتی ما رونق پیدا کند و بستر لازم برای صادرات غیرنفتی ما فراهم شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقتصاد متمرکز یا نیمه‌دولتی نه تنها نمی‎تواند در رشد و توسعه کشور کمک کند بلکه درآمدهای عمومی مردم را می‎بلعد و دچار کسری بودجه می‎شود.

انتهای پیام/68004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول