اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار وزارت کشور بحرین به معترضان/ آمادگی برای برخورد با اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی

وزارت کشور بحرین هشدار داد که نیروهای امنیتی آماده برخورد با هرگونه ناآرامی در جریان برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در این کشور هستند.

هشدار وزارت کشور بحرین به معترضان/ آمادگی برای برخورد با اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس، طارق الحسن رئیس امنیت عمومی بحرین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که آنها آمده هستند تا با هرگونه ناآرامی احتمالی در جریان مسابقات فرمول یک مقابله کنند.

وی افزود: برخی از برگزاری این مسابقات احساس خرسندی نمی‌کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر هفته گذشته اعلام کرد: نیروهای پلیس 20 فعال مخالف را در نزدیک محل برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک بازداشت کرده‌اند.

اما دولت بحرین با رد این گزارش اعلام کرد که چهار نفر را به ظن حمله با بمب‌های آتش زا به مقر وزارت کشور در شهر منامه بازداشت کرده است.

الحسن افزود: نیروهای وزارت کشور قوانین را در جریان بازداشت‌ها رعایت می‌کنند و نمی‌توان از قوانین پیروی نکرد؛ به خاطر اینکه مناسبتی در کشور قرار است برگزار شود یا یک سازمان تصمیم گرفته است که داستانی بنویسد.

نیروهای پلیس با اعمال زور، روز پنجشنبه صدها تظاهرات کننده را در اعتراض به مسابقات فرمول یک که قرار است روز یکشنبه در بحرین برگزار شود، متفرق کرد.

نیروهای امنیتی بحرین در روزهای گذشته در ادامه اعتراضات علیه برگزاری مسابقات فرمول یک، 14 شهروند بحرینی را زخمی و 73 نفر را دستگیر کردند.

رژیم حاکم در بحرین با هزینه زیاد تلاش دارد مسابقات فرمول یک را در این کشور برگزار کند تا مشروعیت بین المللی خود را دوباره احیا کند.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول