اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان فدرالیسم بین‌المللی حقوق بشر:

رانندگان فرمول یک به حمایت از آزادی در بحرین پایبند باشند/ شهادت ۸۰ بحرینی در دو سال اخیر

سازمان فدرالیسم بین‌المللی حقوق بشر با اشاره به شهادت ۸۰ شهروند بحرینی در دو سال گذشته در حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به آنها از رانندگان فرمول یک خواست به حمایت از آزادی در بحرین پایبند باشند.

رانندگان فرمول یک به حمایت از آزادی در بحرین پایبند باشند/ شهادت ۸۰ بحرینی در دو سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان فدرالیسم بین‌المللی حقوق بشر و سایر نهادهای حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک، از رانندگان خواستند تا از طریق اظهار نظر مطبوعاتی یا در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت از آزادی و عدالت در بحرین دفاع کنند.

در این نامه آمده است: شما می‌توانید همچنین به طور علنی مسابقه را به یکی از افراد بی‌شمار زندانی اندیشه هدیه کنید که حقوق خود را در آزادی بیان و تجمع اعمال کرده‌اند.

این نامه افزود: دستکم 80 نفر از آغاز جنبش اعتراضی در بیش از دوسال پیش تاکنون در بحرین جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز چهارشنبه گذشته موج بازداشت های خودسرانه فعالان بحرینی را با نزدیک شدن به زمان مسابقات فرمول یک محکوم کرد.

همزمان، دامون هیل قهرمان جهانی مسابقات فرمول یک در سال 1996 میلادی از جان تود رئیس اتحادیه فدرال اتومبیل ها خواست تا در قبال اوضاع بحرین موضعگیری کند.

هیل گفت: معقتدم که جان ترجیح می دهد که اظهار نظر نکند زیرا دخالت در سیاست خواهد بود اما این برداشت اشتباه است زیرا امری وارد در سیاست است چراکه نقشی در اقتصاد و وجهه بحرین دارد.

نیروهای پلیس با اعمال زور روز پنجشنبه صدها تظاهرات کننده را در اعتراض به مسابقات فرمول یک که قرار است روز یکشنبه در بحرین برگزار شود، متفرق کرد.

نیروهای امنیتی بحرین در روزهای گذشته در ادامه اعتراضات علیه برگزاری مسابقات فرمول یک، 14 شهروند بحرینی را زخمی و 73 نفر را دستگیر کردند.

رژیم حاکم در بحرین با هزینه زیاد تلاش دارد مسابقات فرمول یک را در این کشور برگزار کند تا مشروعیت بین المللی خود را دوباره احیا کند.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول